Królowa Elżbieta II niespodziewanie pojawiła się na londyńskim dworcu

Królowa Elżbieta II niespodziewanie pojawiła się na londyńskim dworcu

Królowa Elżbieta
Królowa Elżbieta Źródło: Newspix.pl
Królowa Elżbieta i książę Edward niespodziewanie pojawili się na ceremonii otwarcia londyńskiej stacji Paddington. Nowa linia brytyjskiej komunikacji została nazwana na cześć monarchini.

Elżbieta IIcoraz rzadziej uczestniczy we wszelakich uroczystościach odbywających się poza Windsorem. 96-letnia monarchini brała udział w nabożeństwie żałobnym księcia Edynburga w opactwie Westminster – siedem tygodni temu. 13 maja pokazała się publicznie podczas Royal Windsor Horse Show - specjalnego pokazu koni, który odbywa się na prywatnym terenie jej zamku.

Królowa Elżbieta II pokazała się publicznie

17 maja monarchini została powitana na stacji przez premiera Borisa Johnsona, burmistrza Londynu Sadiqa Khana i komisarza Transport for London Andy Byforda. Podczas ceremonii poznała kadrę odpowiedzialną za obsługę linii Elizabeth, m.in. maszynistów, pracowników stacji i praktykantów.

Królowej wręczono kartę Oyster (elektroniczny bilet – red.) i pokazano jak korzystać z automatu biletowego. Następnie oficjalnie odsłoniła tablicę informacyjną stacji Paddington. Jako że Elżbieta II ma problemy z chodzeniem, poruszała się o lasce. Na samej stacji spędziła około 10 minut.

– Wszyscy jesteśmy niesamowicie wzruszeni oraz wdzięczni Jej Królewskiej Mości za przybycie by otworzyć linię Elizabeth. Fantastycznie było królową zobaczyć – powiedział do zebranych premier Boris Jonhson.

Nowa linia londyńskich pociągów

Linia Elizabeth jest częścią projektu Crossrail i zostanie otwarta dla pasażerów 24 maja. Zwiększy przepustowość i skróci czas podróży przez Londyn.

Nowy środek transportu połączy Reading w Berkshire i lotniska Heathrow w zachodnim Londynie z Shenfield w Essex i Abbey Wood w południowo-wschodnim Londynie.

Projekt był opóźniony i przekroczył budżet z powodu licznych problemów, w tym trudności konstrukcyjnych i komplikacji związanych z instalacją systemów sygnalizacji. Pierwotnie miał zostać oddany w grudniu 2018 roku i wynieść 14,8 mld funtów. Budowa pochłonęła jednak 18,9 mld funtów, w tym 5,1 mld funtów dotacji rządowej.

Czytaj też:
Strach przed Sinn Féin może skończyć się wojną handlową między Unią a Wielką Brytanią

Opracowała:
Źródło: The Guardian