Ilustrowany miesięcznik „Ieva” zaszokował cały katolicki świat umieszczając na okładce najnowszego wydania swojego magazynu wizerunek Matki Boskiej Ostrobramskiej z twarzą modelki - informuje kurierwilenski.lt. Co więcej, magazyn stworzył całą foto sesję zatytułowaną „Malda”, (modlitwa – red.), w której tłem dla modelek reklamujących firmowe ciuchy, akcesoria i stylowe fryzury posłużyły miejsca kultu,takie jak Ostra Brama, Katedra Wileńska, Góra Krzyży, ale też konfesjonał, czy procesja kościelna.
Opublikowane zdjęcia przedstawiają modelki w wytwornych sukniach, czy też kusych strojach spacerujące wśród krzyży na Górze Krzyży, klęczące przy konfesjonale do spowiedzi lub „zdobiące" frontowy portyk Katedry Wileńskiej na miejsce posągów świętych Stanisława i Kazimierza (posąg św. Heleny autorzy foto sesji pozostawili na miejscu, uznając widocznie, że pasuje on do ogólnej koncepcji pokazu mody).
Księża katoliccy ocenili tę sesje jako „bluźnierstwo" i „profanację" miejsc świętych i symboli religijnych. Uważają, że powinna ona doczekać się reakcji społecznej podobnej do tej, gdy przed trzema laty zareagowano na reklamę miejscowego browaru, który w reklamie swego piwa użył wizerunku Chrystusa Frasobliwego. Do kupowania piwa i wygrania płyty kompaktowej z nagraniami hitów muzyki litewskiej miał „zachęcać” Chrystus Frasobliwy w słuchawkach walkmana.
Wtedy też ostro zareagował Kościół. W rozpowszechnionym oświadczeniu, przyjętym przez Konferencję Biskupów Litwy, zażądano wówczas wycofania reklamy z obiegu, co też browar niebawem uczynił. „Dla katolików — to wizerunek Jezusa Chrystusa, Syna Bożego. Większość wierzących poczuła się dotknięta i oburzona tym, że wizerunek Zbawiciela ze znakami męki — wieńcem cierniowym na głowie — został wykorzystany do reklamy piwa" — napisano w oświadczeniu episkopatu.
kurierwilenski.lt, dar
Księża katoliccy ocenili tę sesje jako „bluźnierstwo" i „profanację" miejsc świętych i symboli religijnych. Uważają, że powinna ona doczekać się reakcji społecznej podobnej do tej, gdy przed trzema laty zareagowano na reklamę miejscowego browaru, który w reklamie swego piwa użył wizerunku Chrystusa Frasobliwego. Do kupowania piwa i wygrania płyty kompaktowej z nagraniami hitów muzyki litewskiej miał „zachęcać” Chrystus Frasobliwy w słuchawkach walkmana.
Wtedy też ostro zareagował Kościół. W rozpowszechnionym oświadczeniu, przyjętym przez Konferencję Biskupów Litwy, zażądano wówczas wycofania reklamy z obiegu, co też browar niebawem uczynił. „Dla katolików — to wizerunek Jezusa Chrystusa, Syna Bożego. Większość wierzących poczuła się dotknięta i oburzona tym, że wizerunek Zbawiciela ze znakami męki — wieńcem cierniowym na głowie — został wykorzystany do reklamy piwa" — napisano w oświadczeniu episkopatu.
kurierwilenski.lt, dar