Chińska telewizja państwowa CCTV oskarżyła sieć barów szybkiej obsługi McDonald's i francuski koncern Carrefour o sprzedawanie mięsa z kurcząt po terminie spożycia. Firmy zapowiedziały własne dochodzenia w tej sprawie.
Według CCTV jeden z lokali McDonald's w Pekinie sprzedawał skrzydełka kurczaka 90 minut po ich przygotowaniu, podczas gdy według standardów firmy ograniczenie czasowe wynosi 30 minut. Z kolei supermarket Carrefour w mieście Zhengzhou miał zdaniem CCTV przedłużyć datę spożycia części mięsa kurczęcego oraz sprzedawać mięso zwykłych kurczaków jako znacznie droższe mięso kurczaków hodowanych na wolnym wybiegu.
Obie firmy niezależnie od siebie zapowiedziały wszczęcie dochodzeń w sprawie stawianych im zarzutów.
Opinią publiczną w Państwie Środka co pewien czas wstrząsają kolejne alarmujące doniesienia o szkodliwości danych artykułów żywnościowych, m.in. oleju czy mleka dla niemowląt.
W ubiegłym roku amerykańska sieć supermarketów Walmart musiała ponieść karę finansową i na dwa tygodnie zamknąć 13 sklepów w związku z zarzutami, że sprzedaje zwykłą wieprzowinę jako drogie mięso z hodowli organicznej.pap, ps