Samolot typu ARJ21-700 - to maszyna krótkiego zasięgu, zabierająca na pokład około 100 pasażerów. Wejście do regularnego użytku tego samolotu planowane było przez linię Chengdu Airlines jeszcze w tym roku, ale w związku z opóźnieniem testów silnika odrzutowego, z konstrukcją którego Chińczycy mieli dużo kłopotów, prawdopodobnie przesunie się na rok przyszły.
Samoloty z serii C919 będą zabierać na pokład 150 do 190 pasażerów i są bezpośrednią konkurencją dla Airbusa 320 i Boeinga 737, ale ich cena jest o około 20 proc. niższa. Comac planuje w ciągu najbliższych 20 lat wyprodukować ponad 2000 tych maszyn. Lot próbny planowany jest na 2014, a regularne loty przewiduje się od 2016.
Do 2029 roku chińscy przewoźnicy planują zakup 4439 samolotów, dużą część tego zamówienia ma nadzieję przejąć Comac.
Comac planuje w dalszej perspektywie uruchomienie produkcji samolotu szerokopokładowego C929, zabierającego 290 pasażerów i C939, mogącego pomieścić 390 pasażerów na pokładzie.
sjk, PAP