Producenci łożysk samochodowych, w ramach ugody z Komisją Europejską, zgodzili się zapłacić karę w wysokości niemal miliarda euro – podaje „Rzeczpospolita”.
Wśród oskarżonych o nielegalne ustalenie cen znaleźli się m.in. największy producent łożysk dla branży motoryzacyjnej SKF AB oraz jego główny konkurent Schaeffler AG, który musiał zapłacić najwyższą kwotę za udział w kartelu cenowym – 370.5 mln euro. Z kolei na SKF nałożono 315.1 mln euro kary. Oprócz tych dwóch firm, kary wymierzono NTN – 201.4 mln euro, NSK – 62.4 mln euro oraz Naji-Fujikoshi – ok. 4 mln. Kary uniknął koncern Jtekt, który zdradził Unii istnieje zmowy cenowej.
– Dzisiejsza decyzja jest kamieniem milowym w staraniach Komisji Europejskiej w celu wyeliminowania karteli na rynku części samochodowych, po uprzednich karach nałożonych na producentów kabli i pianki używanej w fotelach – powiedział Joaquin Almunia, komisarz ds. konkurencji.
Firmy podejrzane o udział w zmowie cenowej, które zdecydują się na ugodę, mogą zazwyczaj liczyć na redukcję potencjalnej kary za udział w kartelu o 10 procent. Jeszcze łagodniej Bruksela traktuje te podmioty, które decydują się na współpracę z Komisją ds. ochrony konkurencji.
kl, Rzeczpospolita
– Dzisiejsza decyzja jest kamieniem milowym w staraniach Komisji Europejskiej w celu wyeliminowania karteli na rynku części samochodowych, po uprzednich karach nałożonych na producentów kabli i pianki używanej w fotelach – powiedział Joaquin Almunia, komisarz ds. konkurencji.
Firmy podejrzane o udział w zmowie cenowej, które zdecydują się na ugodę, mogą zazwyczaj liczyć na redukcję potencjalnej kary za udział w kartelu o 10 procent. Jeszcze łagodniej Bruksela traktuje te podmioty, które decydują się na współpracę z Komisją ds. ochrony konkurencji.
kl, Rzeczpospolita