BBC powołując się na relacje trzech niezależnych świadków dowodzi, że to Rosjanie sterowali wyrzutnią rakiet, widzianą w okolicy katastrofy malezyjskiego boeinga w Donbasie.
Boeing 777 malezyjskich linii lotniczych z 298 osobami na pokładzie został trafiony rakietą z wyrzutni typu Buk 17 lipca na wschodzie Ukrainy. Samolot leciał z Amsterdamu do Kuala Lumpur i większość ofiar stanowili Holendrzy. Kreml sugerował, że samolot został trafiony przez rakietę z ukraińskiego myśliwca. O zestrzeleniu z wyrzutni Buk świadczą jednak odłamkowe ślady na samolocie, co wskazywałoby na użycie właśnie tego typu broni.
BBC w swoim śledztwie informuje o trzech niezależnych świadkach, którzy widzieli wyrzutnię rakiet na terytorium opanowanym przez separatystów na kilka godzin przed strąceniem boeinga. Informator stwierdził, że obsługujący wyrzutnię Buk byli Rosjanami - stwierdził to po rodzaju umundurowania i akcencie. Inny świadek potwierdził, że kierowca wojskowego jeepa eskortującego Buk mówił z moskiewskim akcentem.
Łączne długi Malaysia Airlines od 2002 r. oceniane są na 4 mld USD. Wśród powodów strat wskazuje się obsługiwanie deficytowych krajowych tras, konkurencję ze strony prężnych przewoźników z Zatoki Perskiej i przerosty zatrudnienia. Zdaniem ekspertów, gdyby nie rządowe subsydia wpompowane za pośrednictwem Khazanah Nasional, przewoźnik dawno by upadł.
Onet.pl
BBC w swoim śledztwie informuje o trzech niezależnych świadkach, którzy widzieli wyrzutnię rakiet na terytorium opanowanym przez separatystów na kilka godzin przed strąceniem boeinga. Informator stwierdził, że obsługujący wyrzutnię Buk byli Rosjanami - stwierdził to po rodzaju umundurowania i akcencie. Inny świadek potwierdził, że kierowca wojskowego jeepa eskortującego Buk mówił z moskiewskim akcentem.
Łączne długi Malaysia Airlines od 2002 r. oceniane są na 4 mld USD. Wśród powodów strat wskazuje się obsługiwanie deficytowych krajowych tras, konkurencję ze strony prężnych przewoźników z Zatoki Perskiej i przerosty zatrudnienia. Zdaniem ekspertów, gdyby nie rządowe subsydia wpompowane za pośrednictwem Khazanah Nasional, przewoźnik dawno by upadł.
Onet.pl