Warunki zatrudnienia co 6 pilota mogą mieć negatywne konsekwencje w codziennej pracy i prowadzić do zagrożenia dla bezpieczeństwa lotniczego - ostrzegają eksperci z Uniwersytetu w Gandawie w Belgii.
Badanie przeprowadzone przez ekspertów z Uniwersytetu w Gandawie objęło 6 tys. pilotów.
Piloci nie związani bezpośrednio z żadną linią lotniczą i zatrudniani przez agencje pracy tymczasowej lub na umowach bez zagwarantowanej pensji mają bardzo często ciężkie warunki socjalne. Dochodzi do tego, że osoby młode muszą płacić operatorom za latanie, aby w ten sposób zdobyć doświadczenie. Wtedy niechętnie zgłaszają ewentualne problemy techniczne, aby nie stracić lotu. Zdarza się także, iż piloci latają z minimalnym poziomem paliwa.
Eksperci oceniają, iż powodem tej sytuacji są luki w prawie pracy, bądź niewłaściwie wprowadzane w życie przepisy dotyczące bezpieczeństwa.
PolskieRadio.pl
Piloci nie związani bezpośrednio z żadną linią lotniczą i zatrudniani przez agencje pracy tymczasowej lub na umowach bez zagwarantowanej pensji mają bardzo często ciężkie warunki socjalne. Dochodzi do tego, że osoby młode muszą płacić operatorom za latanie, aby w ten sposób zdobyć doświadczenie. Wtedy niechętnie zgłaszają ewentualne problemy techniczne, aby nie stracić lotu. Zdarza się także, iż piloci latają z minimalnym poziomem paliwa.
Eksperci oceniają, iż powodem tej sytuacji są luki w prawie pracy, bądź niewłaściwie wprowadzane w życie przepisy dotyczące bezpieczeństwa.
PolskieRadio.pl