Komunikat o "Błędzie 53" wyświetla się na ekranach posiadaczy iPhone`ów, którzy dokonali naprawy ekranu lub przycisku "Home" w nieautoryzowanych punktach serwisowych. Po tej informacji ich smartfony są blokowane. Firma prawnicza PCVA postanowiła skorzystać na wściekłości użytkowników i pozwać giganta z Cupertino.
Cały problem pojawił się przy okazji najnowszej aktualizacji systemu operacyjnego iOS do wersji 9.3. Od tego momentu urządzenie potrafi wykryć, czy wybrane komponenty smartfona są oryginalne i w razie czego zablokować całego iPhona.
Poprowadzą sprawę za darmo
"Wystąpienie „Błędu 53” oznacza, że czytnik biometryczny został uszkodzony lub dokonano jego nieautoryzowanej wymiany" - tłumaczy Apple na swojej stronie internetowej, przekonując, że w ten sposób zabezpiecza swoich klientów przed utratą danych, czy środków na koncie. Prawnicy z Seattle twierdzą jednak, że firma nigdy nie poinformowała swoich klientów o możliwej blokadzie telefonu. Dodatkowo wątpliwości budzi przymus dokonywania napraw jedynie w autoryzowanych i dużo droższych serwisach Apple.
PCVA oświadczyła, że nie będzie pobierać opłat od chętnych do przyłączenia się do pozwu klientów Apple.
Gazeta.pl