Według dyrektora generalnego nowej stacji Siergieja Sawuszkina, na jej program złożą się audycje informacyjne (10 proc.), społeczno-polityczne (10 proc.), kulturalno-oświatowe (20 proc.), wojskowo-patriotyczne (10 proc.), muzyczno-rozrywkowe (15 proc.), dziecięce (2,5 proc.), sportowe (2,5 proc.) i filmowe (30 proc.).
"Nasza ideologia - to bezpłatne dotarcie do szerokiego audytorium" - oświadczył Sawuszkin podczas uroczystości otwarcia stacji, która odbyła się w centrum telewizyjnym w Ostankino, w Moskwie.
Szef "Zwiezdy" podkreślił, że telewizja jest "projektem komercyjnym, a nie budżetowym - ma zarabiać na swoje utrzymanie, a w przyszłości przynosić zyski swojemu założycielowi". "Dlatego w naszej pracy będziemy wykorzystywać mechanizmy rynkowe: reklamę - ale nie więcej niż 20 proc. tygodniowego czasu antenowego - sponsoring, własną działalność gospodarczą i produkcję programów dla innych stacji telewizyjnych" - dodał.
Sawuszkin nie ujawnił szczegółów biznesplanu. Wcześniej rosyjskie media podawały, że NTK "Zwiezda" będzie finansowana ze środków budżetowych, m.in. z pieniędzy, przewidzianych na rządowy program wychowania patriotycznego obywateli Federacji Rosyjskiej w latach 2006-10.
Przez pierwsze dwa miesiące "Zwiezda" będzie nadawać do 12 godzin programu na dobę. W tym czasie ma być odbierana tylko w Moskwie i obwodzie moskiewskim. Na początku maja, czyli w kulminacyjnym okresie obchodów 60. rocznicy zakończenia II wojny światowej, wydłuży pracę do 18-20 godzin na dobę, a swoim zasięgiem obejmie co najmniej 51 republik i regionów Federacji Rosyjskiej oraz kraje WNP i rejonu Morza Bałtyckiego.
Projekt przewiduje utworzenie studiów telewizyjnych we wszystkich okręgach wojskowych (w Rosji jest ich sześć ) i flotach morskich (czterech).
"Dzisiaj urodziło się nowe dziecko. Mamy nadzieję, że jego życie będzie długie i ciekawe" - oświadczył szef służby kadrowej i wychowawczej Ministerstwa Obrony FR, generał armii Nikołaj Pankow w czasie poniedziałkowej ceremonii w Ostankino.
ks, pap