TOP 7 WPROST: Kultowe reklamy

TOP 7 WPROST: Kultowe reklamy

Dodano:   /  Zmieniono: 
Reklama Coca-coli, fot. Youtube 
Reklamy telewizyjne są różne - raz lepsze, raz gorsze. Większość z nich szybko wypada z naszej pamięci. Zdarzają się jednak takie, których elementy zostają w naszych głowach na dłużej. Często zapominamy nawet, co taki spot miał reklamować, ale użyte w nim hasła zaczynają żyć swoim życiem. „Wprost” przedstawia subiektywny ranking kultowych reklam.

1. Coca Cola (reklama świąteczna)

Pierwszy sygnał, że zbliżają się Święta Bożego Narodzenia? Czerwone, oświetlone jasnymi lampkami ciężarówki, jadące krętą drogą, wypełnione napojem kochanym przez dzieci i dorosłych. Słynna na cały świat reklama Coca Coli, przypominająca, że święta są tuż, tuż, bo w tle słychać piosenkę „Coraz bliżej święta...”. Kto nie lubi wracać myślami do tej reklamy z lat 90.? Niestety jadące ciężarówki zostały zastąpione nowymi kampaniami z udziałem niedźwiedzi i Świętym Mikołajem. Nowe spoty, mimo że z coraz bardzie skomplikowaną fabułą, dawnego klimatu już nie przywróciły.

Frugo - wyszło

2. Frugo

Lata 90-te to też pierwsza fala Frugo. Dzisiaj mamy jego wielki, chociaż nie tak spektakularny jak się spodziewano, powrót. Z tej okazji firma przypomniała "stare" reklamy sprzed lat. „Idź po Frugo zanim wyjdzie” zachęcały bilbordy przy osiedlowych spożywczakach. Zabawny charakter spotów i dynamizm i wielobarwność sprawiały, że widzowie zostali szybko dali się kupić nowej marce. Nowe Frugo to odgrzebywanie starych wspomnień, które z perspektywy wydają się lepsze. „No to Frugo!”.

Frugo - wyszłoCoca Cola - Reklama świąteczna

3. Czekolada Milka

Kto nie zna mlecznej krowy czekolady "Milka"? Ten symbol zakorzenił się w kulturze tak głęboko, że przedszkolaki często, mając za zadanie narysować krowę, sięgają po fioletową kredkę. Jednak to nie jedyny znak rozpoznawczy koncernu. Popularność i sympatię zyskał też inny bohater telewizyjnych reklam czekolady. Hasło: „A świstak siedzi i zawija je w te sreberka...” na stałe weszło do codziennego języka a cierpliwe, metodycznie pakującego czekoladę, zwierzaka pokochały miliony. Niestety po pewnym czasie reklamy z Świstakiem zniknęły, podobnie jak same sreberka opakowań Milki. Cóż, wszystko się zmienia.

Frugo - wyszłoCoca Cola - Reklama świątecznaReklama Sprite

4. Plus

To był strzał w dziesiątkę. Nikt przed Plusem tak celnie i inteligentnie nie wykorzystał w kampanii reklamowej potencjału kabaretów. Mumio i jego specyficzne żarty zyskały natychmiastową aprobatę telewidzów i szybko zyskały status „kultowych”. Półminutowe filmiki docenili też znawcy branży, honorując reklamy licznymi nagrodami (m.in. Effie). „Kopytko”, „Córka Mandaryna” czy „Albo Człowiek Montujący Neon na Dachu” to dziś słowa-wytrychy.

Frugo - wyszłoCoca Cola - Reklama świątecznaReklama SpriteMumio - Kontrola

5. Sprite

 „Pragnienie nie ma szans” to jedno z lepiej rozpoznawanych haseł reklamowych. W rolach głównych młodzi ludzie, w codziennych sytuacjach. Zgadnij, w której ręce jest nakrętka Sprite? Kiedy robisz imprezę – uważaj na figlarne starsze sąsiadki. Chcesz potańczyć z dziewczyną? – uważaj na czyhających obok „Misiaków”. Siedzisz w koszyku motocyklowym? – pamiętaj o niebezpiecznych kontenerach. Reklamy „Sprite” zdobyły fanów, dzięki odważnym kontrowersyjnym pomysłom. Do tego ostrzeżenie czytane przed lektora na początku każdego ze spotów: „Przedstawione sytuacje nie wydarzyły się naprawdę. Nie próbuj ich naśladować”. Trudno będzie przebić tę serię.

Frugo - wyszłoCoca Cola - Reklama świątecznaReklama SpriteMumio - Kontrolamilka

6. Mastercard

„Są rzeczy, których kupić nie można” – tym hasłem Mastercard zachęcało do płacenia rachunków właśnie ich kartą, dzięki której wszystko staje się prostsze i która pozwala cieszyć się tym, co bezcenne. Reklamowe spoty przekazują jedną prawdę – nie warto przejmować się zasobnością portfela, wystarczy mieć Mastercard – najlepiej z nielimitowanym kontem debetowym.

Frugo - wyszłoCoca Cola - Reklama świątecznaReklama SpriteMumio - KontrolamilkaA łyżka na to: niemożliwe!

7. Margaryna Rama

Kolejna reklama, której slogan niepostrzeżenie wdarł się do codzienności. Mamy parę –  łyżkę i nóż – pogrążoną w dyskusji, odzwierciedlającej typową małżeńską „wymianę poglądów". Nóż przekonuje, że smak „Ramy” jest delikatny i świeży, Łyżka twierdzi, że taki może być tylko jogurt naturalny. Główne hasło tej dyskusji: „A łyżka na to: niemożliwe”, tak jak pozostałe slogany z tego rankingu, stało się kultowe. Mimo, że samą reklamę mało kto już dzisiaj pamięta.

Frugo - wyszłoCoca Cola - Reklama świątecznaReklama SpriteMumio - KontrolamilkaA łyżka na to: niemożliwe!Reklama - Mastercard