Najlepsi styliści projektują ubrania dla dzieci
Syn aktora Willa Smitha nosi koszulki Moschino, dzieci Kevina Costnera - kreacje Armaniego, a córki Demi Moore - sukienki Gianfranco Ferré. Oczywiście, moda z najwyższej półki nie jest zarezerwowana dla potomków gwiazd. Coraz więcej osób dochodzi do wniosku, że warto inwestować w dziecięce haute couture.
W ofertach kreatorów mody obok propozycji dla dorosłych pojawia się kolekcja dla dzieci - Junior, Young lub Baby. Szafa malucha powinna zawierać białe lub kremowe ubranka z haftem z serii Baby Dior, koszulki La Perla Baby, sukienki Cacharel Kids i czapkę Moschino Junior. Oczywiście, dziecko nie ma pojęcia, że śpi w śpioszkach Kenzo pod czarno-żółtą kołderką z linii Versace, a wszystko to kosztuje tyle, ile dwutygodniowy urlop w Hiszpanii. Wiedzą jednak o tym rodzice, a to do nich kierowane są luksusowe kolekcje dziecięce.
Ekskluzywna moda dla najmłodszych coraz częściej kopiuje wzory dla dorosłych. Koniec z motylkami i balonikami. Dziewczynka powinna wyglądać tak jak mama, różnica tkwi tylko w skali, "doprawionej szczyptą naturalnego dziecięcego wdzięku" - przekonują projektanci. Jeśli więc mama gustuje w różach, Baby Dior podsuwa podobny zestaw dla dziecka - sukienkę, czapkę, majteczki i buty w bladoróżową kratkę. Aktorka Uma Thurman na ulicy maskuje się - barwy ciemne, zgaszone i nie rzucające się w oczy. Podobnie ubiera córkę Mayę (ekologiczne kolory Jean Bourget). Kiedy rodzice lubią futurystyczne kroje i ostre kolory, idealnym rozwiązaniem dla ich pociech będą propozycje Kenzo. Projektant ten radzi zrezygnować z niebieskich i różowych śpioszków. Jego oferta dla niemowlaków to różowo-bakłażanowa bluzka, podobne spodenki i pomarańczowe skarpetki.
Giorgio Armani twierdzi, że lubi ubierać nastolatki, bo nie słuchają ślepo dyktatorów, a z ich pomysłów czerpią tylko inspiracje. Najchętniej wybierają styl ulicy - bezpretensjonalny i wygodny. Armani stworzył dla nich kolekcję powycieranych i łatanych dżinsów, gniecionych koszul i militarne T-shirty w kolorach khaki, zgniłej zieleni i brudnego beżu. Valentino Junior z kolei to proste bluzy, podkoszulki i swetry, których jedyną ozdobą jest logo kreatora. Calvin Klein proponuje fioletowe kurtki ze skóry, w które ubiera zarówno synów, jak i ojców. Podwójną kolekcję stworzył też Moschino - spodnie i koszule w hawajskie kwiaty przeznaczone są dla całej rodziny. Cacharel proponuje młodym klientkom błękitną sukienkę z kwiatowym nadrukiem, a Laura Biagiotti - ukośnie cięty top i tak skrojoną spódnicę w odcieniach amarantu i purpury.
Dla wielu osób ubieranie dziecka od stóp do głów w markowe ciuszki to przejaw snobizmu. Zawsze można jednak tłumaczyć, że nasz wybór podyktowany jest wyłącznie dobrą jakością materiałów, która jest oczywiście niezwykle ważna w wypadku dzieci wyrastających z ubranek średnio co trzy miesiące.
Więcej możesz przeczytać w 22/2001 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.