Niniejszy, już 23. odcinek poradnika antywindykacyjnego, ukazać się ma w świątecznym numerze e-tygodnika Wprost.pl. Z tej też przyczyny, chcąc, aby moje tradycyjne życzenia dla Państwa, tj. Wesołych Świąt, nie były jedynie pustym frazesem, zdecydowałem się tę publikację zrobić na wesoło.
Czytaj też:
Poradnik Krzysztofa Oppenheima: Pomoc dla frankowiczów. Trzy sprawdzone metody, jak wygrać z bankiem
Z pewnością nie wszyscy czytelnicy Poradnika mają wiedzę, iż moim hobby jest satyra. Już prawie 9 lat dość intensywnie tworzę rysunki wespół z młodym, wspaniałym artystą – Markiem Mosorem ps. Widget. Konkretnie: ja wymyślam koncepcję, a Marek wizję tę zamienia na rysunek. W ramach naszej współpracy powstało już ok. 300 dowcipów.
Dziś przedstawiam 14 tak powstałych rysunków. Wybrałem je tematycznie, wszystkie związane są w jakiś sposób z tematyką antywindykacji.
Czytaj też:
Oppenheim o upadłości konsumenckiej: Jak łatwo wpaść w pętlę kredytową
Weźmy najpierw na tapetę banki i bankowców.
Pokaz prac duetu Oppenheim & Widget rozpocznę od dowcipu, który chyba najbardziej kojarzy się z Kancelarią. Często używam tego właśnie żarciku w promocjach mojej strony na FB
Jak Państwo pewnie zauważyli, nie za wysoko cenię pracę bankowców. Oto i rysunek w tym temacie
A co z morale bankierów? Oj, nie jest to ich mocna strona!
Jako zagorzały przeciwnik agresywnych reklam, namawiających nas na jak najczęstsze zaciąganie pożyczek, zakpiłem sobie z kampanii banku z żubrem „Bierz życie za rogi”
I jeszcze jeden joke, w formie prześmiewczego żartu ze znanej reklamy. Tym razem wziąłem na tapetę mBank i kampanię „Jesteś mną? Tak, z przyszłości”. Żarcik z tych słodko - gorzkich, piję tu oczywiście do niedoli frankowiczów
Skoro zahaczyliśmy o franki, oto trzy prace w tym temacie. Poniższy dowcip, to tzw. historia na faktach
Kolejny rysunek dość dobrze pokazuje, że niełatwo jest iść przez życie typowemu Polakowi. A szczególnie, jeśli tenże posiada zdolność kredytową.
A tu o tym, jak bardzo szkodliwy może być kredyt frankowy, nawet w świecie fauny
Brak mojej sympatii do kancelarii windykacyjnych, także raczej nienachalnie ukrywam. Oto dwa rysunki poświęcone tej branży. Pierwszy z nich – na czasie, bo dotyczy okresu Świąt
A tutaj dość fajnie wyszła mi przeróbka bardzo popularnej niegdyś reklamy piwa Okocim
Ponaśmiewajmy się nieco z „naszych” sądów, wszak bardzo na to zapracowały! Aczkolwiek jedna dysfunkcja tychże, tj. nieporywające tempo postępowań, bardzo pomaga mi w działaniach antywindykacyjnych. I mamy właśnie coś w tym temacie
A tu mamy przykład bardzo pojętnego kandydata na sędziego. Widać, że ów młody człowiek świetnie rozumie tę profesję!
I jeszcze jeden żarcik, dotyczący niebywałej empatii sędziów. Rysunek powstał w maju tego roku, kiedy sądy budziły się (niestety) po COVID-owej drzemce
Na koniec nawiązanie do upadłości konsumenckiej. Jednakowoż takiej „szampańskiej” zabawy na Święta, na pewno Państwu nie życzę!
Czy spodobał się Państwu mój pokaz? Jeśli tak, to cała przyjemność po mojej stronie. Będzie ciąg dalszy.
Następna część Poradnika, dla odmiany ukaże się tuż przed Sylwestrem. Nie śmiałbym tego dnia zamęczać Państwa poważnymi tematami z mojej branży. Za tydzień także będę się trzymał niniejszej formuły.
Czytaj też:
Musiałeś zamknąć biznes przez lockdown? Są metody, żeby z tym walczyć
Kolejny 24. odcinek Poradnika, będzie to przegląd numer 2 prac duetu Oppenheim & Widget, jednakowoż z innym tematem przewodnim. Publikacja ta ukaże się pod tytułem:
Pokonajmy COVID śmiechem!
Krzysztof Oppenheim: ekspert finansowy, związany z bankowością od 1993 r. Specjalizuje się m.in. w antywindykacji, pomocy frankowiczom oraz zadłużonym przedsiębiorcom, a także w upadłości konsumenckiej. Wiceprzewodniczący Zespołu Roboczego ds. Upadłości i restrukturyzacji, działającego w ramach Rady Przedsiębiorców przy Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców. Założyciel Fundacji Praw Dłużnika „Dłużnik też Człowiek”. W wolnych chwilach - satyryk
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.