System nawigacyjny, amortyzowane zawieszenie, a do tego kurtka z wmontowanym telefonem, odtwarzaczem MP3 i ciśnieniomierzem
Najdroższe rowery świata
Tak wygląda sprzęt współczesnych rowerowych maniaków. Najnowsze osiągnięcia techniki umożliwiają obecnie wyprodukowanie luksusowego welocypedu high tech, przypominającego rower właściwie tylko z nazwy.
Koncerny samochodowe oferują auta, których możliwości i wyposażenie jeszcze do niedawna kojarzyły się wyłącznie z filmami science fiction. Teraz przyszedł czas na rowery. Porsche, Ferrari, Mercedes, Jeep, BMW, Audi czy Peugeot proponują ekstrawaganckie i doskonale wyposażone rowery, których ceny osiągają nawet 9 tys. euro. Pomysł okazał się doskonałym posunięciem marketingowym. Część klientów, u których w garażu stoi już BMW, mercedes czy volkswagen, często kupuje rower tej samej firmy.
Ferrari na dwóch kółkach
Model CF2 Ferrari (wyprodukowano 999 egzemplarzy) kosztuje ponad 8 tys. euro. Chętnych jednak nie brakuje. CF2 to rower górski z karbonową ramą, regulowanymi amortyzatorami oraz hydraulicznymi hamulcami tarczowymi. Cross pro audi jest tańszy (3270 euro). "Zachowuje się na nierównościach tak samo jak twoje audi quattro" - przekonują producenci. Ognistoczerwony rower FS firmy Porsche zaopatrzony jest w elektroniczny system utrzymywania równowagi, a model 01 Volkswagena ma "podwójnie zmostkowany amortyzator przedni", który ułatwia jazdę w ekstremalnych warunkach.
Niemal we wszystkich rowerach z najwyższej półki montuje się sportowe pedały, sprężynujące siodełka, hamulce tarczowe, siedzenia z oparciem czy systemy nawigacyjne ułatwiające wybór tras wycieczek. Istnieją już prototypy rowerów wyposażonych w automatyczne skrzynie biegów.
Skafander rowerzysty
Doskonałym uzupełnieniem rowerów najnowszej generacji jest cyberodzież, czyli rodzaj rowerowego skafandra. Dzięki niemu podczas jazdy można na przykład rozmawiać przez telefon bez konieczności trzymania aparatu w ręce. Telefon komórkowy, MP3 czy radio można kontrolować za pomocą pilota umieszczonego w kieszeni. Komunikację zapewniają ukryty w kołnierzu mikrofon oraz słuchawki.
Nowoczesne ubrania ułatwiają trening - podczas jazdy na rowerze akcesoria umieszczone w dresie mierzą ciśnienie, puls, odtwarzają podkład muzyczny, który albo mobilizuje nas do większego wysiłku, albo wręcz przeciwnie - sugeruje, abyśmy zwolnili tempo. Wyniki wszystkich badań na bieżąco wysyłane są do centrum komputerowego w klubie sportowym. Rzetelne magazynowanie danych może się przydać do późniejszej analizy, która pozwoli dobrać optymalny rodzaj treningu rowerowego.
Rowerem przez Saharę
Fani ekstremalnych wypraw rowerowych spotykają się w Internecie i organizują wspólne wycieczki. Na stronach niebezpiecznych sportów umawiają się na wyjazdy rowerowe do Nowej Zelandii, w austriackie Alpy, a nawet na Saharę. Ci, którzy już w takich wyprawach uczestniczyli, informują innych nie tylko o miejscach noclegowych, ale przede wszystkim o trasach dla odważnych - przez dżungle, góry lub po lodzie. Podczas tak niebezpiecznych wycieczek bardzo przydaje się technorower, specjalna kurtka czy profesjonalny system nawigacji.
Tak wygląda sprzęt współczesnych rowerowych maniaków. Najnowsze osiągnięcia techniki umożliwiają obecnie wyprodukowanie luksusowego welocypedu high tech, przypominającego rower właściwie tylko z nazwy.
Koncerny samochodowe oferują auta, których możliwości i wyposażenie jeszcze do niedawna kojarzyły się wyłącznie z filmami science fiction. Teraz przyszedł czas na rowery. Porsche, Ferrari, Mercedes, Jeep, BMW, Audi czy Peugeot proponują ekstrawaganckie i doskonale wyposażone rowery, których ceny osiągają nawet 9 tys. euro. Pomysł okazał się doskonałym posunięciem marketingowym. Część klientów, u których w garażu stoi już BMW, mercedes czy volkswagen, często kupuje rower tej samej firmy.
Ferrari na dwóch kółkach
Model CF2 Ferrari (wyprodukowano 999 egzemplarzy) kosztuje ponad 8 tys. euro. Chętnych jednak nie brakuje. CF2 to rower górski z karbonową ramą, regulowanymi amortyzatorami oraz hydraulicznymi hamulcami tarczowymi. Cross pro audi jest tańszy (3270 euro). "Zachowuje się na nierównościach tak samo jak twoje audi quattro" - przekonują producenci. Ognistoczerwony rower FS firmy Porsche zaopatrzony jest w elektroniczny system utrzymywania równowagi, a model 01 Volkswagena ma "podwójnie zmostkowany amortyzator przedni", który ułatwia jazdę w ekstremalnych warunkach.
Niemal we wszystkich rowerach z najwyższej półki montuje się sportowe pedały, sprężynujące siodełka, hamulce tarczowe, siedzenia z oparciem czy systemy nawigacyjne ułatwiające wybór tras wycieczek. Istnieją już prototypy rowerów wyposażonych w automatyczne skrzynie biegów.
Skafander rowerzysty
Doskonałym uzupełnieniem rowerów najnowszej generacji jest cyberodzież, czyli rodzaj rowerowego skafandra. Dzięki niemu podczas jazdy można na przykład rozmawiać przez telefon bez konieczności trzymania aparatu w ręce. Telefon komórkowy, MP3 czy radio można kontrolować za pomocą pilota umieszczonego w kieszeni. Komunikację zapewniają ukryty w kołnierzu mikrofon oraz słuchawki.
Nowoczesne ubrania ułatwiają trening - podczas jazdy na rowerze akcesoria umieszczone w dresie mierzą ciśnienie, puls, odtwarzają podkład muzyczny, który albo mobilizuje nas do większego wysiłku, albo wręcz przeciwnie - sugeruje, abyśmy zwolnili tempo. Wyniki wszystkich badań na bieżąco wysyłane są do centrum komputerowego w klubie sportowym. Rzetelne magazynowanie danych może się przydać do późniejszej analizy, która pozwoli dobrać optymalny rodzaj treningu rowerowego.
Rowerem przez Saharę
Fani ekstremalnych wypraw rowerowych spotykają się w Internecie i organizują wspólne wycieczki. Na stronach niebezpiecznych sportów umawiają się na wyjazdy rowerowe do Nowej Zelandii, w austriackie Alpy, a nawet na Saharę. Ci, którzy już w takich wyprawach uczestniczyli, informują innych nie tylko o miejscach noclegowych, ale przede wszystkim o trasach dla odważnych - przez dżungle, góry lub po lodzie. Podczas tak niebezpiecznych wycieczek bardzo przydaje się technorower, specjalna kurtka czy profesjonalny system nawigacji.
Więcej możesz przeczytać w 29/2002 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.