W Polsce za luksus uznawane są buty Adidas i Nike, whisky Johnnie Walker, sprzęt audio-wideo Sony, a wśród kosmetyków marka Vichy – wynika z przeprowadzonych w październiku badań warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej. W ankiecie wypowiedziało się 800 osób, z dużą reprezentacją tych, które określają siebie jako zamożne.
– Polacy zarabiają coraz lepiej, ale by naprawdę rozsmakować się w luksusie, potrzeba zmiany mentalności. Coraz więcej osób stać na to, by kupić drogie auto, ale minie jeszcze trochę czasu, zanim zrozumieją, że podobnie jak marka samochodu określa ich także metka płaszcza czy kultura jedzenia – mówi Jerzy Mazgaj. – Dla angielskiego dżentelmena, który od siedmiu pokoleń wie, jak i kiedy wskakiwać w smoking, to naturalne. U nas wielu jeździ mercedesem, lecz do kolacji wciąż woli schabowego i wódkę – dodaje biznesmen.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.