Umieranie jest częścią życia. Jego ostatnim etapem. Dotyczy nas wszystkich. Nauczmy się o tym mówić, dobierając najlepsze słowa, otwarcie, odważnie, z sercem, bez leku, roztropnie, bo mamy jeszcze czas. Dla siebie i dla naszych bliskich. Bo każdy z nas tego przygotowania potrzebuje.
Temat, od którego uciekamy. Bo nie lubimy się żegnać, wolimy się witać. Tymczasem jedno i drugie jest częścią życia. Kiedy bezpośrednio zetkniemy się ze śmiercią, z odchodzeniem, czujemy się bezradni. Co mówić? Jak mówić? Co możemy zrobić dla tego, kto umiera? Te pytania nas bombardują. Kampania „Daj chwilę" ma pomóc oswoić nas, Polaków, z tematem śmierci. Nauczyć godnie go przeżywać.
– Chcemy zmienić postrzeganie odchodzenia. Spowodować, że umieranie przestanie być tematem tabu – mówi Dorota Jasińska, prezes Fundacji Hospicjum Onkologiczne Świętego Krzysztofa. – To nasze hasło „Daj chwilę" dokładnie oddaje zamierzenie, jakie poprzez kampanię chcemy osiągnąć. Nasi pacjenci, ich rodziny i przyjaciele wymuszają zmianę świadomości o tym końcowym, najważniejszym etapie życia, właśnie dlatego że jest to etap świadomego umierania. To kampania o człowieku – dodaje Dorota Jasińska.
– Chcemy zmienić postrzeganie odchodzenia. Spowodować, że umieranie przestanie być tematem tabu – mówi Dorota Jasińska, prezes Fundacji Hospicjum Onkologiczne Świętego Krzysztofa. – To nasze hasło „Daj chwilę" dokładnie oddaje zamierzenie, jakie poprzez kampanię chcemy osiągnąć. Nasi pacjenci, ich rodziny i przyjaciele wymuszają zmianę świadomości o tym końcowym, najważniejszym etapie życia, właśnie dlatego że jest to etap świadomego umierania. To kampania o człowieku – dodaje Dorota Jasińska.
Więcej możesz przeczytać w 12/2012 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.