Książka

Dodano:   /  Zmieniono: 
Sztuka handlu
Wreszcie pojawił się podręcznik marketingu uwzględniający polskie realia. Dotychczas wszystkie tego typu książki wydawane w naszym kraju były mniej lub bardziej wiernymi tłumaczeniami odwołującymi się do dość abstrakcyjnych dla nas modeli oraz przykładów zaczerpniętych z Europy Zachodniej bądź Stanów Zjednoczonych. Nie trzeba dodawać, że nie odzwierciedlały naszej rzeczywistości.

Zmienia to najnowsza edycja "Marketingu". Wielość polskich odniesień wynika z tego, że jeden z autorów - Krzysztof Przybyłowski - jest pracownikiem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.Zna on zatem specyfikę tej stosunkowo nowej u nas dziedziny życia gospodarczego. "Marketing" to pozycja nie tylko dla studentów i wykładowców uczelni ekonomicznych. Skorzystają z niej wszyscy mający kontakt z tą dziedziną. Przyda się nawet "domokrążcom", gdyż szeroko omówiony w niej został problem sprzedaży bezpośredniej. Dużo miejsca poświęcono również możliwości wykorzystania Internetu w branży. Autorzy starali się przedstawić najnowsze trendy decydujące o rozwoju marketingu. Omawiając poszczególne zagadnienia, odwołują się do polskich przykładów (m.in. ciągle wzbudzającego kontrowersje zakazu reklamy piwa, prywatyzacji PZU SA, współpracy Ery GSM z Amway Polska czy reklamowych pomysłów Citroëna). Często ukazywany jest związek marketingu z zarządzaniem. W najnowszym "Marketingu" poruszono wszystkie problemy, które przesądzały o powodzeniu wszystkich wcześniejszych (pięciu) wydań tej książki na rynku amerykańskim. Pracę napisano prostym językiem, w stylu "konwersacyjnym", dużą porcję informacji zawierają liczne wykresy.


K. Przybyłowski, S.W. Hartley, Roger A. Kerin, W. Rudelius, Marketing, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998 r.
Więcej możesz przeczytać w 47/1998 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.