Sztuka handlu
Wreszcie pojawił się podręcznik marketingu uwzględniający polskie realia. Dotychczas wszystkie tego typu książki wydawane w naszym kraju były mniej lub bardziej wiernymi tłumaczeniami odwołującymi się do dość abstrakcyjnych dla nas modeli oraz przykładów zaczerpniętych z Europy Zachodniej bądź Stanów Zjednoczonych. Nie trzeba dodawać, że nie odzwierciedlały naszej rzeczywistości.
Zmienia to najnowsza edycja "Marketingu". Wielość polskich odniesień wynika z tego, że jeden z autorów - Krzysztof Przybyłowski - jest pracownikiem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.Zna on zatem specyfikę tej stosunkowo nowej u nas dziedziny życia gospodarczego. "Marketing" to pozycja nie tylko dla studentów i wykładowców uczelni ekonomicznych. Skorzystają z niej wszyscy mający kontakt z tą dziedziną. Przyda się nawet "domokrążcom", gdyż szeroko omówiony w niej został problem sprzedaży bezpośredniej. Dużo miejsca poświęcono również możliwości wykorzystania Internetu w branży. Autorzy starali się przedstawić najnowsze trendy decydujące o rozwoju marketingu. Omawiając poszczególne zagadnienia, odwołują się do polskich przykładów (m.in. ciągle wzbudzającego kontrowersje zakazu reklamy piwa, prywatyzacji PZU SA, współpracy Ery GSM z Amway Polska czy reklamowych pomysłów Citroëna). Często ukazywany jest związek marketingu z zarządzaniem. W najnowszym "Marketingu" poruszono wszystkie problemy, które przesądzały o powodzeniu wszystkich wcześniejszych (pięciu) wydań tej książki na rynku amerykańskim. Pracę napisano prostym językiem, w stylu "konwersacyjnym", dużą porcję informacji zawierają liczne wykresy.
K. Przybyłowski, S.W. Hartley, Roger A. Kerin, W. Rudelius, Marketing, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998 r.
Zmienia to najnowsza edycja "Marketingu". Wielość polskich odniesień wynika z tego, że jeden z autorów - Krzysztof Przybyłowski - jest pracownikiem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.Zna on zatem specyfikę tej stosunkowo nowej u nas dziedziny życia gospodarczego. "Marketing" to pozycja nie tylko dla studentów i wykładowców uczelni ekonomicznych. Skorzystają z niej wszyscy mający kontakt z tą dziedziną. Przyda się nawet "domokrążcom", gdyż szeroko omówiony w niej został problem sprzedaży bezpośredniej. Dużo miejsca poświęcono również możliwości wykorzystania Internetu w branży. Autorzy starali się przedstawić najnowsze trendy decydujące o rozwoju marketingu. Omawiając poszczególne zagadnienia, odwołują się do polskich przykładów (m.in. ciągle wzbudzającego kontrowersje zakazu reklamy piwa, prywatyzacji PZU SA, współpracy Ery GSM z Amway Polska czy reklamowych pomysłów Citroëna). Często ukazywany jest związek marketingu z zarządzaniem. W najnowszym "Marketingu" poruszono wszystkie problemy, które przesądzały o powodzeniu wszystkich wcześniejszych (pięciu) wydań tej książki na rynku amerykańskim. Pracę napisano prostym językiem, w stylu "konwersacyjnym", dużą porcję informacji zawierają liczne wykresy.
K. Przybyłowski, S.W. Hartley, Roger A. Kerin, W. Rudelius, Marketing, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998 r.
Więcej możesz przeczytać w 47/1998 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.