Jedną z pierwszych gazet za centa był „The New York Sun”. Jego wydawca odkrył, że krwawe historie mordów zwiększają nakład. I tak to się zaczęło. Po 200 latach tabloidy nadal mają się dobrze.
Bardzo niedawno temu, kiedy pierwszą telewizją informacyjną świata stało się CNN, a w Polsce jakiś czas później nastał czas TVN 24, specjaliści od mediów stworzyli termin „infotainment" (poważna informacja plus niezbyt wyszukana rozrywka) na określenie zupełnie nowego ich zdaniem formatu, jakim był informacyjny show, którego prowadzący przepytywał na zmianę urzędującego premiera i faceta, którego porwało UFO, a krwawe sceny z Afganistanu czy Syrii mieszano ze znalezionymi na YouTube obrazami kota spadającego na cztery litery zamiast na cztery łapy. Medioznawcy jak zwykle trochę się spóźnili, bo zanim „infotainment” odkryły CNN, Fox News czy TVN 24, tabloidy już tam były. Mniej więcej od 200 lat.
Więcej możesz przeczytać w 18/2012 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.