Microsoft nigdy dotąd nie produkował własnych komputerów, ale to się zmieni. I to z hukiem. Innowacyjne tablety Surface zapowiadają się na bardzo poważną konkurencję dla iPada.
Rubikon został przekroczony. Microsoft rzucił Apple rękawicę w dziedzinie, którą założona przez Steve’a Jobsa firma zdominowała jak żadną inną. Podczas gdy iPhone’y w konfrontacji z konkurencyjnymi smartfonami tracą udział w rynku, iPady dotąd nie doczekały się godnych siebie rywali – zaledwie 38 proc. sprzedanych tabletów nie ma logo z jabłuszkiem. Nawet Samsung, który w pierwszym kwartale tego roku sprzedał 44,5 mln smartfonów, aż o 9,4 mln więcej niż Apple iPhone’ów, nie potrafi stworzyć tabletu równie atrakcyjnego co iPad. Galaxy nie zdobyły nawet 10 proc. rynku, przegrywając z liderem o długość siedmiu stadionów.
Tymczasem Microsoft wierzy, że jego surface’y nawiążą z iPadami walkę jak równy z równym, i to na własnych, narzuconych rywalowi zasadach. Najdziwniejsze jest to, że może mieć rację.
Tymczasem Microsoft wierzy, że jego surface’y nawiążą z iPadami walkę jak równy z równym, i to na własnych, narzuconych rywalowi zasadach. Najdziwniejsze jest to, że może mieć rację.
Więcej możesz przeczytać w 26/2012 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.