Unia szykuje ofensywę, która ma uwolnić Europejczyków od nikotynowego nałogu. Producenci papierosów są wściekli. W wojnie na pierwszej linii frontu jest Polska.
John Dalli, unijny komisarz zdrowia, kiedyś palił. Ale kilka lat temu z nałogiem zerwał. Teraz chce, by inni poszli w jego ślady. Ma na to kilka pomysłów.
Pierwszy – wprowadzić dla wszystkich papierosów jednakowe opakowania, bez widocznej marki. Nawet 90 proc. powierzchni paczki ma być przeznaczone na ostrzeżenia zdrowotne. Drugi – papierosy muszą zniknąć. Z wystaw i witryn. Mają się zmienić w towar spod lady. Po trzecie – należy pozbawić papierosy dodatków smakowych. Np. mentolu. Bo mniej różnorodne równa się mniej atrakcyjne.
Pierwszy – wprowadzić dla wszystkich papierosów jednakowe opakowania, bez widocznej marki. Nawet 90 proc. powierzchni paczki ma być przeznaczone na ostrzeżenia zdrowotne. Drugi – papierosy muszą zniknąć. Z wystaw i witryn. Mają się zmienić w towar spod lady. Po trzecie – należy pozbawić papierosy dodatków smakowych. Np. mentolu. Bo mniej różnorodne równa się mniej atrakcyjne.
Więcej możesz przeczytać w 36/2012 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.