Wojciech Ziomecki ma trzy warsztaty samochodowe. Motoryzacją pasjonuje się od czasów technikum. Gdy 15 lat temu założył firmę naprawiającą samochody, konkurencja była duża. Dzięki uczciwości, przemyślanemu doborowi personelu i trosce o jakość obsługi klienta przedsiębiorstwo zaczęło się rozwijać. Z czasem klientów było tak wielu, że pięć lat temu założył drugi warsztat, a w tym roku trzeci. Dziś firma Ziomeckiego zatrudnia kilkadziesiąt osób. Aby przebić konkurencję, jego warsztat musi wciąż podnosić jakość usług. – Większość moich klientów to zabiegani ludzie – mówi Ziomecki. – Żeby oszczędzać ich czas i zadbać o wizerunek, jakiś czas temu wymyśliłem, że zatrudnię pracowników odpowiedzialnych za kontakt z klientem. Każdy dzwoniący mógł zapytać o status oddanego do naprawy auta, a gdy było gotowe, otrzymywał telefon z informacją, że może je odebrać. Ale to nie zdało egzaminu. Klienci często nie odbierali telefonów, nie pamiętali swoich danych. W pewnym momencie zdałem sobie sprawę, że muszę wypracować lepszy sposób komunikacji – taki, który nie będzie obciążeniem ani dla nich, ani dla mojej firmy.
Ziomecki postawił na Super Info, czyli wirtualną centralę SMS – jedno z wielu rozwiązań T-Mobile dla małych i średnich przedsiębiorstw. – To świetna rzecz. Kiedyś myślałem, że za centralę SMS trzeba płacić duże pieniądze. Ale to nieprawda. Teraz, gdy samochód jest gotowy, klienci mojego warsztatu po prostu dostają powiadomienie SMS. Jeśli akurat są zajęci, nie muszą odbierać telefonu, a ja i tak mam gwarancję, że informacja do nich dotrze. Nie potrzebuję pracownika, który by to kontrolował.
Dla każdego coś miłego
Z myślą o przedsiębiorcach T-Mobile umożliwia dostosowanie usługi do ich indywidualnych potrzeb. Istnieją cztery główne sposoby personalizacji. – Po pierwsze, usługa Super Info to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy do komunikacji chcą wykorzystywać tylko SMS-y oraz MMS-y – wylicza Artur Pulikowski, product manager T-Mobile. – Po drugie, usługa Super Info Fax przypadnie do gustu tym, którym zależy wyłącznie na komunikacji faksowej. Po trzecie, wiadomości elektroniczne i faksy mogą iść w pakiecie razem. Wreszcie po czwarte, obie usługi mogą być częścią większej całości – wirtualnej centrali V-PABX T-Mobile.
Z tej ostatniej opcji skorzystał Krzysztof Nowak, architekt, o którym pisaliśmy w poprzednich numerach. Nowak korzysta z wirtualnej centrali głosowej T-Mobile V-PABX, czyli wirtualnej usługi zarządzającej przychodzącymi do firmy połączeniami. Dzięki niej na wizytówkach może podawać tylko jeden, wirtualny numer telefonu. Dzięki numerowi z wizytówki dzwoniący nie tylko połączy się poprzez wirtualną centralę z wybranym działem lub jego połączenie zostanie przekierowane na komórki indywidualnych pracowników. Na ten numer można też przyjmować oraz wysyłać faksy, SMS-y i MMS-y, właśnie dlatego, że Nowak aktywował usługę Super Info. Za jej pośrednictwem otrzymane faksy są przesyłane w postaci cyfrowych załączników prosto na jego firmowy adres e-mail.
– Personalizacja usługi to dla nas priorytet – mówi Artur Pulikowski z T-Mobile. – Przy aktywacji usługi Super Info możemy wybrać, czy główny numer firmowy ma zostać aktywowany na numerze komórkowym, czy stacjonarnym. Możemy go przenieść od innego operatora, a także aktywować na nim dodatkowo usługę V-PABX. Ponadto umożliwiamy klientom nadpisywanie numeru, z którego wysyłane są wiadomości. Dzięki temu wysyłane SMS-y prezentują się w polu OD. Tak spersonalizowana wiadomość jest bardziej wiarygodna (wiemy od razu, od kogo ją dostaliśmy) i wpływa na umocnienie wizerunku naszej firmy.
Właśnie z tej możliwości korzysta Wojciech Ziomecki. – Gdy mój warsztat informuje o tym, że samochód jest do odbioru, zostawiamy numer zwrotny nadawcy, aby klient czuł się bezpiecznie, że może do nas zadzwonić, jeśli zajdą jakieś niespodziewane okoliczności – tłumaczy Ziomecki. – Ale gdy klient otrzymuje informacje promocyjne czy dodatkowe, bezpośredni kontakt zwrotny do serwisu nie jest potrzebny. Wtedy zamiast numeru warsztatu jako nadawca wiadomości wyświetla się słowo „Warsztat”, przy czym w treści wiadomości podajemy telefon do działu sprzedaży. Dzięki temu możemy przynajmniej częściowo kontrolować przepływ połączeń. Gdy ludzie wyjeżdżają na wakacje, masowo naprawiają samochody. W takich gorących okresach czujesz, że bez sprawnej obsługi klienta daleko nie pojedziesz – śmieje się Ziomecki.
Wirtualna centrala SMS-ów, MMS-ów i faksów to doskonały sposób na polepszenie wydajności oraz wizerunku firmy. Rozwiązanie to wybierają nie tylko architekci czy właściciele warsztatów samochodowych. Stawiają na nie także firmy kurierskie, serwisy, sklepy, hurtownie czy gabinety medyczne, które dzięki niemu oszczędzają koszty i usprawniają komunikację. Nie tylko z klientem, ale także z pracownikiem. – Z naszych usług korzystają też podmioty, które wykorzystują Super Info wyłącznie do komunikacji wewnętrznej – wyjaśnia Artur Pulikowski. – To na przykład firmy logistyczne mające przedstawicieli w terenie oraz urzędy, takie jak straż pożarna czy urzędy miejskie. Automatyczna informacja SMS o tym, że nowy dowód osobisty jest już do odebrania, zaoszczędza pani w okienku sporo cennego czasu.
Z okienka do okna
Zarządzanie centrum wirtualnych wiadomości jest intuicyjne. Wystarczy komputer z przeglądarką internetową. Po zalogowaniu otwiera się okno aplikacji T-Mobile, z którego poziomu można wysyłać wiadomości tekstowe, graficzne i faksy do wielu użytkowników naraz, tworzyć reguły wiadomości oraz personalizować treści. Na stronie są też statystyki wiadomości, wygodna wyszukiwarka oraz książka adresowa pozwalająca grupować kontakty. Użytkownicy mogą nawet się zapisywać do konkretnych grup. – Jeśli ktoś chce otrzymywać informacje o dostępnych w moim warsztacie rabatach, wystarczy, że wyśle SMS o treści „zapisz promocje” na nasz numer i wtedy żadna nowa oferta go nie ominie – mówi Ziomecki.
W tworzeniu wiadomości czy faksów pomaga przyjazny kreator umożliwiający wysyłanie wiadomości z wcześniej przygotowanego pliku: – Jeśli w jednej kolumnie wkleimy numery telefonu odbiorcy, a w drugiej treść komunikatu, to program automatycznie wyśle SMS-y do wszystkich numerów wraz ze spersonalizowaną treścią – tłumaczy Artur Pulikowski z T-Mobile. Z poziomu wirtualnej centrali można też wysyłać i odbierać faksy w postaci tekstu lub plików w popularnych formatach, takich jak doc, pdf czy jpg. – Po zainstalowaniu sterownika faksu T-Mobile wysyłanie faksu przypomina obsługę komputerowej drukarki – mówi Pulikowski. – Otwieramy dokument, klikamy „drukuj”, a potem wpisujemy numer telefonu, pod jaki chcemy go wysłać. Faksy można nadać także e-mailem z dowolnego miejsca na świecie z dostępem do internetu: po prostu wysyłamy wiadomość na nasz adres Super Info, w temacie podając numer telefonu, na jaki ma dotrzeć. Natomiast faksy odbierane można przekazywać dalej ręcznie lub automatycznie – nie tylko w postaci faksów, ale też MMSów oraz e-maili. To niezwykle proste.
Dzięki Super Info nasza praca w biurze na bieżąco podlega cyfryzacji. My oszczędzamy pieniądze, a komunikacja ulega poprawie. Rozwiązania, na które kiedyś mogły pozwolić sobie tylko duże firmy zatrudniające informatyków, są dziś dostępne dla małych firm. Ceny Super Info oraz Super Info Fax zaczynają się już od 20 zł netto miesięcznie.
Więcej o Super Info i wirtualnej centrali V-PABX na stronie www.t-mobile.pl/biznes
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.