1. „Wkręceni 2”
reż. Piotr Wereśniak
INTERFILM
2. „Pingwiny z Madagaskaru”
reż. Simon J. Smith, Eric Darnell
IMPERIAL CINEPIX
3. „Carte blanche”
reż. Jacek Lusiński
KINO ŚWIAT
4. „Dzwoneczek i bestia z Nibylandii”
reż. Steve Loter
DISNEY
5. „Uprowadzona 3”
reż. Olivier Megaton
MONOLITH FILMS
6. „Paddington”
reż. Paul King
MONOLITH FILMS
7. „Hobbit. Bitwa pięciu armii”
reż. Peter Jackson
FORUM FILMS POLAND
8. „Gra tajemnic”
reż. Morten Tyldum
FORUM FILM POLAND
9. „Bezwstydny Mortdecai”
reż. David Koepp
MONOLITH FILMS
10. „Hiszpanka”
reż. Łukasz Barczyk
VUE MOVIE DISTRIBUTION
DANE WEDŁUG STATYSTYK MULTIKINA DOTYCZĄ OKRESU 23–25.01.2015
„TURYSTA”, czyli Szwedzi na skraju załamania nerwowego
Krajobraz po lawinie
Luksusowy ośrodek narbość, przyznać się do niej przed ciarski we francuskich sobą i bliskimi. Odzyskać godność Alpach, zamożna rodzina w oczach własnych i żony, która ze Szwecji. Na taras straciła zaufanie do bliskiej osoby. ski-baru schodzi lawina. Śnieg A to trudny proces. przewala się tuż obok turystów, Östlund celnie pokazuje rozpad biały pył zasypuje wszystko. wzorców mężczyzny i rodziny. A mąż w odruchu obronnym łapie Nieumiejętność szczerej rozmo- iPhone’a i ucieka, zostawiając wy, naskórkowość związków, żonę i dwoje dzieci. w których ludzie mijają się Niby nic. Całe wydarzenie trwa w oczekiwaniach i stawianych chwilę i nie niesie z sobą wiel- sobie wymaganiach. To wreszcie kiego niebezpieczeństwa. Ale ironiczna, a zarazem poważna w bohaterach zostawia drzazgę. wizja szwedzkiego społeczeństwa. I właśnie o owej zadrze opowie- Uśpionego dobrym poziomem dział Ruben Östlund w „Tury- życia, tuszującego fałszywym ście”. Szwed zrobił film epoki uśmiechem wewnętrzne rozdar- psychoterapii. Naszkicował cie, zagubionego. portret mężczyzny, który „Turysta” momentami wydaje nie przeszedł próby i musi się wykoncypowany. Ale to dobre sobie zbudować na nowo kino. Wychodząc od banalnej obraz siebie. Ale wcze- sytuacji, Östlund pokazuje, że tzw. śniej uświa- problemy pierwszego świata nie domić sobie są fanaberiami. Że presja codzien- własną słaności bywa trudna do zniesienia. Nawet gdy wszystko wydaje się OK, tkwi w człowieku. I boli.
„TURYSTA”, REŻ. RUBEN ÖSTLUND, AGAINST GRAVITY
Wiadro pomyj
AUTOR SCENARIUSZA i odtwórca głównej roli Tymon Tymański nie ukrywa: to film o ohydzie, która otacza nas na co dzień. „Polskie gówno” Grzegorza Jankowskiego jest punkowym musicalem i ostrą satyrą na współczesność. Historia alternatywnego muzyka w trasie staje się pretekstem do pokazania głupoty, prowizorki i tandety, które dźwigamy jak krzyż wyniesiony z lat transformacji, ale które pewnie zawsze kryły się w nas. Całość pozwala zabawnie i uczciwie przejrzeć się w krzywym zwierciadle.
„POLSKIE GÓWNO”, REŻ. GRZEGORZ JANKOWSKI, NEXT FILM
Cztery kobiety
MIŁOŚĆ MA TO DO SIEBIE, że rzadko się udaje. Bo różnica charakterów, presja społeczna, inny facet lub inna dziewczyna, niezakręcona pasta do zębów. W „Warsaw by Night” Natalia Koryncka-Gruz opowiada historie czterech kobiet w różnym wieku. Przygląda się ich uczuciom i tęsknocie za bliskością. Rysuje pejzaż wielkomiejskiej samotności. Może nie jest to do końca równy film, ale ma w sobie nieczęstą w naszym kinie delikatność.
„WARSAW BY NIGHT”, REŻ. NATALIA KORYNCKA-GRUZ, FORUM FILMS POLAND
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.