Na koniec 2014 r. działało u nas ponad 63 tys. sklepów franczyzowych – wynika z ubiegłorocznego badania firmy konsultingowej Profit System. Już od dekady rynek odnotowuje stały wzrost: przybywa przeciętnie 5 tys. nowych punktów rocznie. – Głównym powodem, dla którego przedsiębiorcy od lat, niezależnie od sytuacji na rynku, decydują się na współpracę franczyzową, jest efekt skali, np. w postaci lepszych warunków zaopatrzenia. Znaczenie franczyzy najlepiej widać na przykładzie branży spożywczej, w której – mimo ogólnego spadku liczby sklepów na rynku – we franczyzie ich liczba systematycznie rośnie – tłumaczył przyczyny sukcesu franczyzy w Polsce Michał Wiśniewski, dyrektor działu doradztwa Profit System.
W Polsce istnieje już ponad tysiąc marek franczyzowych, a franczyzę oferuje już przytłaczająca większość marek, które znajdziemy w największych sieciach handlowych. W tym roku liczba sklepów działających na tej zasadzie może osiągnąć 70 tys., podczas gdy w 2005 r. na rynku funkcjonowało zaledwie ok. 19 tys. punktów franczyzowych.
MADE IN USA
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.