Duravit to niemiecka firma z niemal 200-letnią tradycją, specjalizująca się w wyposażeniu łazienek. Ma 31 filii, fabryki na trzech kontynentach i jest obecna na rynkach ponad 100 krajów. W 2011 r. firma odnotowała obroty w wysokości 353,3 mln euro. Ten gigant na rynku wyposażenia łazienek współpracuje z międzynarodowymi projektantami i przede wszystkim stawia na wysoką jakość.
Do Polski Duravit wszedł w 1999 r. Ładne, designerskie wyposażenie łazienek od razu znalazło nabywców. Od początku wprowadzaniem produktów firmy na polski rynek zajmowała się Elżbieta Pękala. Przez ponad 11 lat pracowała jako market manager w Duravicie. Jej praca tak spodobała się niemieckiej centrali, że podczas zmiany formy prawnej firmy w Polsce została mianowana dyrektorem zarządzającym. Jak sama zaznacza, nie jest typowym prezesem. – Staram się nie tracić kontaktu z klientami, nie siedzę ciągle za biurkiem – podkreśla. Pękala kończyła studia magisterskie na kierunku chemicznym, jednak swoją karierę zawodową związała z handlem. Jak wspomina, w 1991 r. w Polsce dopiero zaczynał się pojawiać prywatny biznes. Zdecydowała się na pracę w lokalnej firmie, gdzie była odpowiedzialna za reklamę i handel. Od początku szukała niezależności; starała się jak najczęściej pracować w ramach własnej działalności gospodarczej, by móc zarządzać swoim czasem. W drugiej połowie lat 90. zmieniła pracodawcę i trafiła do firmy związanej z branżą łazienkową. To właśnie wówczas zupełnie przypadkiem poznała przedstawicieli nieobecnej jeszcze w 1997 r. na polskim rynku firmy Duravit.
– Zaczynałam od podstaw, jako samodzielny agent wprowadzałam tę markę na rynek. Budowałam firmę od początku, mogłam obserwować, jak rozwijają się struktury firmy – wspomina. Dziś Duravit mimo bardzo silnej konkurencji w branży zajmuje mocną pozycję na rynku.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.