Miasta i mosty

Dodano:   /  Zmieniono: 
Wrocław, ubiegając się o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury, wybrał najlepszą z możliwych strategii marketingowych. Kultura to najbardziej skuteczne narzędzie zmiany wizerunku miast.

To przypadek, ale znaczący. Wrocław, który kilkanaście dni temu zaprezentował program Europejskiej Stolicy Kultury 2016 (ESK), otrzymał ten tytuł wspólnie z baskijskim San Sebastián, położonym raptem 100 km od Bilbao. To właśnie w tym mieście nad Zatoką Biskajską na początku lat 90. zaczęło się coś, co można określić mianem nowoczesnego miejskiego marketingu kulturalnego. Stolica prowincji Bizkaia w Kraju Basków była przede wszystkim ośrodkiem przemysłu stoczniowego i metalurgicznego, które popadły w kryzys. Władze regionu zaczęły się więc zastanawiać, jak zmienić wizerunek miasta. Wpadły wtedy na pomysł, który nikomu wcześniej nie przyszedł do głowy. Postanowiły zatrudnić architektów ze światowego topu, wznieść efektowne budynki, które staną się ikonami, i zainwestować w kulturę.

Efekt Bilbao i CZWórka z Liverpoolu

Więcej możesz przeczytać w 29/2015 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.