Analitycy OECD (Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju zrzeszająca kilkadziesiąt najbardziej rozwiniętych państw) przyjrzeli się, ile czasu poszczególne kraje poświęcają na nauczanie matematyki i przedmiotów ścisłych. Dirk Van Damme, szef departamentu innowacyjności i rozwoju OECD, zwraca uwagę, że tzw. trzecia i czwarta rewolucja przemysłowa – czyli rozwój wysokich technologii i masowe wykorzystanie systemów informatycznych zarówno w przemyśle, jak i życiu codziennym – powinny wymusić zmiany i w czasie, i sposobie nauczania tych przedmiotów. Jak się okazało, Polska jest tym krajem, gdzie czasu na naukę matematyki poświęca się najmniej. Statystycznie każdego dnia nauki jest to mniej niż pół godziny. Średnia dla krajów OECD wynosi 45 minut nauki matematyki każdego dnia, a są państwa, np. Francja czy Portugalia, gdzie jest to ponad godzina.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.