Popularność serwisów społecznościowych, które pojawiają się w internecie jak przysłowiowe grzyby po deszczu, powoduje, że przeciętny internauta gubi się w ich gąszczu. Komunikator "Wprost" w najnowszym numerze tygodnika porządkuje informacje na ich temat i dokonuje przeglądu krajowych i zagranicznych portali społecznościowych. Próbuje też dać odpowiedź na pytania, na czym polega ich fenomenem, czy to tylko moda i czy korzystają z nich jedynie indywidualni użytkownicy.
Wirtualne społeczeństwo, opisywane dla nas przez Alvina Tofflera, znanego i cenionego socjologa amerykańskiego, ma obecnie do swojej dyspozycji wiele sposobów komunikacji. Lawinowo powstają nowe czaty, komunikatory, listy dyskusyjne, blogi i portale społecznościowe. Te ostatnie wychodzą już poza swoją pierwotną funkcję – ułatwienie komunikacji między znajomymi. Jak pokazują badania serwisy te są już wykorzystywane przez ponad 45 proc. przedsiębiorców, m.in. do promowania swojej działalności biznesowej, ale też do wyszukiwania informacji o ubiegających się o pracę.
Na świecie prym wiodą Facebook i MySpace, u nas najbardziej popularna jest Nasza-Klasa. W błyskawicznym tempie rośnie też popularność tzw. mikroblogów (felieton Edwarda Lucasa „Bezlitosny Twitter’). Komunikacja nie ogranicza się już tylko do wymiany krótkich informacji czy przesyłania filmików wideo. Popularne są też serwisy, gdzie spotykają się profesjonaliści z jakiejś branży. Długa lista znajomych na Facebooku czy Naszej klasie daje nam poczucie akceptacji i bezpieczeństwa, a bliskie emocjonalne relacje z rodziną i przyjaciółmi uzupełniamy niezobowiązującymi kontaktami z dalszymi znajomymi (porady psychologów w artykule „Wielka siła słabych więzi"). Dziś już nie dziwi więc informacja o tym, że drugą połówkę i szczęście w miłości najłatwiej odnaleźć na Facebooku (reportaż „Miłość na Facebooku").
Każdy więc może w przeglądzie portali społecznościowych, przygotowanym przez redakcję tygodnika "Wprost" we współpracy z serwisem "Blogbox", znaleźć serwis, który będzie odpowiadał jego zainteresowaniom i potrzebom.
Na świecie prym wiodą Facebook i MySpace, u nas najbardziej popularna jest Nasza-Klasa. W błyskawicznym tempie rośnie też popularność tzw. mikroblogów (felieton Edwarda Lucasa „Bezlitosny Twitter’). Komunikacja nie ogranicza się już tylko do wymiany krótkich informacji czy przesyłania filmików wideo. Popularne są też serwisy, gdzie spotykają się profesjonaliści z jakiejś branży. Długa lista znajomych na Facebooku czy Naszej klasie daje nam poczucie akceptacji i bezpieczeństwa, a bliskie emocjonalne relacje z rodziną i przyjaciółmi uzupełniamy niezobowiązującymi kontaktami z dalszymi znajomymi (porady psychologów w artykule „Wielka siła słabych więzi"). Dziś już nie dziwi więc informacja o tym, że drugą połówkę i szczęście w miłości najłatwiej odnaleźć na Facebooku (reportaż „Miłość na Facebooku").
Każdy więc może w przeglądzie portali społecznościowych, przygotowanym przez redakcję tygodnika "Wprost" we współpracy z serwisem "Blogbox", znaleźć serwis, który będzie odpowiadał jego zainteresowaniom i potrzebom.