Społeczna odpowiedzialność biznesu – najciekawsze projekty

Społeczna odpowiedzialność biznesu – najciekawsze projekty

Dodano:   /  Zmieniono: 
Wprost przedstawia najciekawsze projekty z tego zakresu, fot. sxc.hu Źródło: FreeImages.com
Społeczna odpowiedzialność biznesu to koncepcja, według której przedsiębiorstwa dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy. Oznacza to nie tylko spełnienie wszystkich wymogów formalno-prawnych, ale również dobrowolne zwiększenie inwestycji w zasoby ludzkie i ochronę środowiska. Wprost przedstawia najciekawsze projekty z tego zakresu.
Społeczna odpowiedzialność biznesu – najciekawsze projekty:

Energia z serca - PGE S.A.

W 2011 roku Polska Grupa Energetyczna trafiła na prestiżową listę RESPECT Index – znalazła się w gronie tych spółek, notowanych na warszawskiej giełdzie, które spełniają najwyższe standardy ładu korporacyjnego, także w zakresie CSR. Koncern udowadnia, że zasłużył na miejsce w tym ekskluzywnym gronie. W bieżącym roku rozpoczęła działalność Fundacja „Energia z serca”, dzięki której prowadzone projekty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu będą mogły być uporządkowane i lepiej koordynowane.

Słodkie wsparcie sportu - Krajowa Spółka Cukrowa

Cukier krzepi – jak trafnie stwierdził Melchior Wańkowicz, a sport tym bardziej. Największy polski koncern cukrowniczy od lat wspiera polskich sportowców. Lista klubów, które funkcjonują dzięki pomocy spółki, jest długa. Warto wspomnieć o drużynie koszykówki Lotos Trefl Gdańsk, której KSC jest złotym sponsorem, o SPR Lublin – piętnastokrotnym zdobywcy tytułu Mistrza Polski w piłce ręcznej kobiet i żużlowym klubie Toruń Unibax. Wiele dyscyplin i partnerstwo na wagę złota (medalowego).

Wsparcie MSP - PARP

 „Zwiększenie konkurencyjności regionów poprzez społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR)” to projekt realizowany przez PARP a finansowany przez Szwajcarię. Celem projektu jest pomoc MŚP we wdrożeniu rozwiązań z zakresu CSR. PARP podejmuje też działania wewnątrz organizacji dotyczące relacji z beneficjentami, pracownikami czy kwestii ekologicznych, np. wdrożenie systemu zarządzania jakością ISO9001 czy udostępnienie świadczonych usług za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP).

Dzieci są najważniejsze - Jeronimo Martins Polska

Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka od wielu lat wspiera lokalne społeczności, akcje charytatywne i wiele inicjatyw społecznych. Wśród nich szczególne miejsce zajmują Ogólnopolskie Festyny Rodzinne „Bądźmy razem” organizowane z okazji Dnia Dziecka wspólnie z Caritas Polska. W trakcie festynów najmłodsi otrzymują nie tylko upominki ufundowane przez sieć Biedronka, ale przede wszystkim doskonałą i bezpieczną zabawę, dostarczającą wielu pozytywnych przeżyć. W tym roku na najmłodszych czekało 80 tysięcy zestawów słodyczy i produktów przygotowanych przez sieć sklepów Biedronka.

Dbamy o historię - PKP CARGO

PKP CARGO w myśl hasła „Od pokoleń kochamy kolej…” od lat troszczy się o zabytki kolejowe, będąc mecenasem parowozowni Wolsztyn i skansenu kolejowego w Chabówce. Raz w roku odbywają się tam cykliczne parowozowe pikniki, które gromadzą dziesiątki tysięcy widzów - nie tylko z kraju, ale z całego świata. Wolsztyńska Parada Parowozów – to unikalne wydarzenie, odbywające się na terenie ponad 100-letniej parowozowni, która jako jedyna w Europie prowadzi planowy ruch pociągów przy wykorzystaniu lokomotywy parowej.

Inwestycja w młodych - Koleje Mazowieckie

Koleje Mazowieckie stawiają na młodych ludzi – m.in. poprzez pomoc w stawianiu pierwszych kroków na rynku pracy. Od 2005 roku spółka współpracuje z Zespołem Szkół im. S. Wysockiego w Warszawie. Uczniowie odbywają praktyki zawodowe w spółce, a najlepsi są w niej zatrudniani. Pierwsi absolwenci objętej patronatem klasy o profilu technik elektroenergetyk transportu szynowego otrzymali pracę dwa lata temu. W przyszłym roku Koleje planują także ufundowanie stypendium Prezesa Zarządu Kolei Mazowieckich dla najzdolniejszych uczniów.

Maraton Dbam o Zdrowie - Pelion

Ideą pomysłodawcy, organizatora oraz głównego sponsora Łódź Maratonu Dbam o Zdrowie, czyli spółki DOZ S.A., było stworzenie takiego wydarzenia, które nada nowy wymiar działaniom charytatywnym oraz działaniom z zakresu promowania zdrowego stylu życia. Łódzki maraton, wzorem maratonu londyńskiego, ma zachęcać biegaczy do zbierania pieniędzy na wybrane organizacje społeczne, m.in. przez program „Biegam – Pomagam”. Podczas ostatniej edycji maratonu uczestniczyło w programie kilkanaście fundacji i stowarzyszeń z całej Polski.

Fundacja Polska Miedź

KGHM konsekwentnie prowadzi politykę społecznie odpowiedzialnego biznesu. Poprzez Fundację Polska Miedź, spółka angażuje się we wsparcie projektów z dziedziny ochrony zdrowia, oświaty, nauki, kultury i sztuki, a także rozwoju sportu w regionie. W 2011 roku Fundacja przeznaczyła na pomoc charytatywną prawie 12,5 mln zł. KGHM wspólnie ze Stowarzyszeniem Na Rzecz Dzikich Zwierząt „Sokół” wspiera także ochronę gatunkową sokoła wędrownego i angażuje się w opiekę nad lęgowym stanowiskiem tego drapieżnika.

Popularyzacja sportu - PZPS

PZPS od lat wspiera projekty z zakresu popularyzacji sportu wśród dzieci i młodzieży. We wrześniu, w 128 szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych  w Polsce ruszył innowacyjny w skali kraju, program upowszechniania sportu wśród dzieci i młodzieży - wspólna inicjatywa Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Polskiego Związku Piłki Siatkowej. Najistotniejszą częścią projektu jest powołanie żeńskich i męskich Siatkarskich Ośrodków Szkolnych w każdym województwie. Programem objętych będzie blisko 4,5 tys. młodych siatkarek i siatkarzy. Na ten cel MSiT przeznaczy jeszcze w tym roku minimum 26 mln zł.