Zakład Ubezpieczeń Społecznych we wrześniu ma ogłosić przetarg na utrzymanie tzw. Kompleksowego Systemu Informatycznego (KSI) – dowiedział się „Wprost”. To najdroższy w utrzymaniu element sieci informatycznej ZUS, którego obsługą od lat niepodzielnie zajmowało się Asseco.
KSI obsługuje ok. 35 mln klientów, służy m.in. do wypłaty świadczeń oraz ewidencjonowania składek. Przez lata Asseco obsługiwało system na mocy podpisanej jeszcze w 1997 r. umowy, potem na realizację tego zadania otrzymywało najczęściej zlecenia z wolnej ręki. To dlatego, że przez lata właśnie Asseco, mając dominującą pozycję w kontaktach z ZUS, mogło sprostać oczekiwaniom Zakładu.
Teraz ma się to zmienić. ZUS rozpisał przetarg na rozwój i rozbudowę systemu KSI, do którego zgłosiło się kilka innych niż Asseco firm informatycznych. W efekcie umowę podpisano też z dwoma innymi partnerami (konsorcjum Hewlett-Packard Polska i Kamsoft oraz Capgemini Polska), dzięki czemu mogli oni poznać ten system i zdobyć wymagane doświadczenie. – Chodziło o stworzenie realnej konkurencji dla Asseco i obniżenie cen usług informatycznych – mówi urzędnik Zakładu. Tylko w pierwszym kwartale tego roku za utrzymanie KSI ZUS zapłacił 34,4 mln zł. Z naszych informacji wynika, że dzięki już wprowadzonym do ZUS innym podmiotom niż Asseco, wydatki na usługi informatyczne w 2014 r. były o kilkadziesiąt procent niższe niż w 2009 r.
Artykuł ukaże się w najnowszym wydaniu tygodnika WPROST, które będzie dostępne w formie e-wydania na www.e.wprost.pl od niedzieli od godz. 20.00 i w kioskach oraz salonach prasowych na terenie całego kraju od poniedziałku rano.
"Wprost" jest dostępny również w wersji do słuchania.
Oraz na AppleStore i GooglePlay.
Teraz ma się to zmienić. ZUS rozpisał przetarg na rozwój i rozbudowę systemu KSI, do którego zgłosiło się kilka innych niż Asseco firm informatycznych. W efekcie umowę podpisano też z dwoma innymi partnerami (konsorcjum Hewlett-Packard Polska i Kamsoft oraz Capgemini Polska), dzięki czemu mogli oni poznać ten system i zdobyć wymagane doświadczenie. – Chodziło o stworzenie realnej konkurencji dla Asseco i obniżenie cen usług informatycznych – mówi urzędnik Zakładu. Tylko w pierwszym kwartale tego roku za utrzymanie KSI ZUS zapłacił 34,4 mln zł. Z naszych informacji wynika, że dzięki już wprowadzonym do ZUS innym podmiotom niż Asseco, wydatki na usługi informatyczne w 2014 r. były o kilkadziesiąt procent niższe niż w 2009 r.
Artykuł ukaże się w najnowszym wydaniu tygodnika WPROST, które będzie dostępne w formie e-wydania na www.e.wprost.pl od niedzieli od godz. 20.00 i w kioskach oraz salonach prasowych na terenie całego kraju od poniedziałku rano.
"Wprost" jest dostępny również w wersji do słuchania.
Oraz na AppleStore i GooglePlay.
© ℗
Materiał chroniony prawem autorskim.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.