Poważne utrudnienia w funkcjonowaniu warszawskiego metra. Remonty na obu liniach

Poważne utrudnienia w funkcjonowaniu warszawskiego metra. Remonty na obu liniach

Metro w Warszawie
Metro w Warszawie Źródło: Pixabay
Mieszkańcy Warszawy korzystający z metra muszą liczyć się z dużymi utrudnieniami. Pierwsza linia ma przez pewien czas kursować jedynie między Młocinami i Dworcem Gdańskim.

Przez cały tydzień druga linia metra nie będzie docierała na do trzech ostatnich przystanków. Nieczynne będą stacje: Szwedzka, Targówek i Trocka. Powodem tych utrudnień jest podłączanie instalacji do budowanego odcinka pomiędzy Targówkiem i Bródnem.

„Od 6 do 13 listopada pociągi na linii metra M2 będą jeździły tylko na trasie Księcia Janusza – Dworzec Wileński. Uruchomiona będzie zastępcza linia autobusowa, a autobusy kończące kursy przy stacji Trocka pojadą na wydłużonej trasie do Dworca Wileńskiego” – czytamy w komunikacie na stronie metro.waw.pl.

„Budowa bródnowskiego odcinka drugiej linii metra wchodzi w kolejną fazę. Powstające stacje na Bródnie trzeba zintegrować z funkcjonującym odcinkiem trasy – m.in. ułożyć kable energetyczne, telefoniczne, systemów sterowniczych i światłowody, by zapewnić łączność z dyspozytorniami i centralą na STP Kabaty” – czytamy dalej.

Utrudnienia na pierwszej linii metra

Znacznie większe ograniczenia dotkną linii pierwszej – będzie ona aktywna tylko na odcinku między stacjami Młociny i Dworzec Gdański. Zarząd Transportu Miejskiego od wieczora w czwartek 11 listopada do niedzieli 14 listopada będzie organizował zastępcze przejazdy tramwajami i autobusami.

– Będziemy modernizować urządzenia sterowania ruchem pociągów. To kontynuacja prac, teraz planujemy ich zakończenie – tłumaczyła w rozmowie z warszawska „Wyborczą” ograniczenia rzeczniczka Metra Warszawskiego Anna Bartoń.

„Metro Warszawskie, od 11 listopada od godziny 21.00 do 14 listopada, zaplanowało prace techniczne na pierwszej linii metra na odcinku między stacjami Kabaty a Dworzec Gdański – modernizację urządzeń sterowania ruchem pojazdów. Obecnie realizowany jest kolejny etap modernizacji, rozpoczętej w roku 2009, obejmujący urządzenia na odcinku A7-A11” – czytamy na stronie Metra Warszawskiego.

Czytaj też:
Zwrot akcji ws. Marszu Niepodległości. Aktywistki: Nie ustępujemy przed zmasowaną siłą

Źródło: Metro Warszawskie