Inspirować i czynić każdy dom piękniejszym to nasza misja – mówi Przemysław Kowalewski, dyrektor zarządzający Westwing Home & Living na Europę Środkową.
Kluby zakupowe to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi rynku e-commerce. Są skierowane do osób o określonych zainteresowaniach, dla których codziennie jest przygotowywana nowa oferta. Kuszą asortymentem w obniżonych cenach dostępnym tylko przez kilka dni. Początkowo związane głównie z rynkiem mody szybko opanowują kolejne branże, np. home & living.
Jak to się stało, że w krótkim czasie Westwing zdobył tylko w Polsce ponad milion aktywnych użytkowniczek? Przecież nie zmieniamy wystroju wnętrz aż tak często.
Kluby zakupowe opierają się na prostym koncepcie: oferują starannie wyselekcjonowane produkty w atrakcyjnych cenach. To przemyślany model, który zakłada, że jeżeli codziennie będziemy zmieniali oferowany asortyment i dostarczali użytkownikom inspirujących treści – piękne zdjęcia, ciekawe porady – ci będą nas często odwiedzać i w rezultacie często kupować. Klientki pytane o to, co cenią w naszym sklepie, wymieniają: możliwość zakupu produktów niedostępnych nigdzie indziej, wysoką estetykę i funkcjonalność strony oraz ceny – z założenia obniżone. Biznesowo to model trudny do pobicia – zazwyczaj firmy konkurują albo jakością, albo ceną, nam udaje się to łączyć. Stronę Westwing ogląda się jak magazyn wnętrzarski, z tą różnicą, że można kupować. My nie sprzedajemy po prostu lamp – prezentujemy całe kolekcje, np. Loft na Manhattanie, w których można kupić produkty w konkretnym stylu. W Westwing proponujemy klientom ok. 400 tys. artykułów rocznie.
Kampanie zakupowe Westwing to tylko kilkudniowe okazje?
Model zakupów, jaki proponujemy, opiera się na flash sales – krótkoterminowych kampaniach sprzedażowych. Tylko niektóre branże – moda, wyposażenie domu, podróże – mają możliwość korzystania z tego modelu. Warunek to posiadanie dużej bazy produktowej umożliwiającej codzienne budowanie nowej oferty. Formuła klubu zakupowego wpływa na ograniczenie zarówno kosztów marketingowych, jak i wynikających z zakupu towarów, pozwala też na pokazywanie unikatowych stylizacji. Współpracujemy z wieloma uznanymi producentami, artystami i niewielkimi manufakturami z całego świata. To, że jesteśmy firmą międzynarodową działającą w 15 krajach na trzech kontynentach, również ułatwia nam dostęp do zagranicznych marek, które oferujemy w Polsce, a z drugiej strony – umożliwia promocję polskich marek za granicą.
Numer WPROST 14/2015
Jak to się stało, że w krótkim czasie Westwing zdobył tylko w Polsce ponad milion aktywnych użytkowniczek? Przecież nie zmieniamy wystroju wnętrz aż tak często.
Kluby zakupowe opierają się na prostym koncepcie: oferują starannie wyselekcjonowane produkty w atrakcyjnych cenach. To przemyślany model, który zakłada, że jeżeli codziennie będziemy zmieniali oferowany asortyment i dostarczali użytkownikom inspirujących treści – piękne zdjęcia, ciekawe porady – ci będą nas często odwiedzać i w rezultacie często kupować. Klientki pytane o to, co cenią w naszym sklepie, wymieniają: możliwość zakupu produktów niedostępnych nigdzie indziej, wysoką estetykę i funkcjonalność strony oraz ceny – z założenia obniżone. Biznesowo to model trudny do pobicia – zazwyczaj firmy konkurują albo jakością, albo ceną, nam udaje się to łączyć. Stronę Westwing ogląda się jak magazyn wnętrzarski, z tą różnicą, że można kupować. My nie sprzedajemy po prostu lamp – prezentujemy całe kolekcje, np. Loft na Manhattanie, w których można kupić produkty w konkretnym stylu. W Westwing proponujemy klientom ok. 400 tys. artykułów rocznie.
Kampanie zakupowe Westwing to tylko kilkudniowe okazje?
Model zakupów, jaki proponujemy, opiera się na flash sales – krótkoterminowych kampaniach sprzedażowych. Tylko niektóre branże – moda, wyposażenie domu, podróże – mają możliwość korzystania z tego modelu. Warunek to posiadanie dużej bazy produktowej umożliwiającej codzienne budowanie nowej oferty. Formuła klubu zakupowego wpływa na ograniczenie zarówno kosztów marketingowych, jak i wynikających z zakupu towarów, pozwala też na pokazywanie unikatowych stylizacji. Współpracujemy z wieloma uznanymi producentami, artystami i niewielkimi manufakturami z całego świata. To, że jesteśmy firmą międzynarodową działającą w 15 krajach na trzech kontynentach, również ułatwia nam dostęp do zagranicznych marek, które oferujemy w Polsce, a z drugiej strony – umożliwia promocję polskich marek za granicą.
Numer WPROST 14/2015