mBank ostrzega klientów przed atakami hakerów. Uwaga na maile

mBank ostrzega klientów przed atakami hakerów. Uwaga na maile

Dodano:   /  Zmieniono: 
Komputer, zdj. ilustracyjne
Komputer, zdj. ilustracyjne Źródło: Fotolia / DragonImages
"Ostrzegamy przed fałszywymi wiadomościami e-mail, które mają na celu wyłudzenie Twoich identyfikatorów i haseł do konta, a także danych karty płatniczej" - pisze mBank w komunikacie skierowanym do klientów.

Przestępcy do wyłudzania pieniędzy posługują się mailami. Informują w nich o rzekomym zablokowaniu dostępu do rachunku w mBanku z powodu "nieautoryzowanego dostępu do konta". Bank udostępnił też przykładową treść fałszywej wiadomości, zatytułowanej „Twoje konto mBank zostało zablokowane”.

Przykładowy mail

W mailu znajduje się także link kierujący do fałszywej strony, przypominającej wyglądem stronę logowania do mBanku.Przestępcy mogą również wysyłać kody sms - informuje mBank. Mają one rzekomo służyć do potwierdzania nieautoryzowanej, niewykonywanej przez klienta operacji.

Bank informuje, że klient, który otworzył wiadomość i kliknął w linki bądź wpisał dane ze swojej karty powinien jak najszybciej skontaktować się z mLinią. Konieczna jest także zmiana hasła dostępu oraz zastrzeżenie karty, z której dane zostały wpisane. Również w przypadku wprowadzenia kodu sms trzeba sprawdzić, jakich operacji dotyczyły hasła oraz je anulować. Użytkownicy mogą również samodzielnie zastrzec karty. Bank przypomina, że ona sam nigdy nie prosi o podawanie poufnych danych.

Źródło: mBank