Przestępcy do wyłudzania pieniędzy posługują się mailami. Informują w nich o rzekomym zablokowaniu dostępu do rachunku w mBanku z powodu "nieautoryzowanego dostępu do konta". Bank udostępnił też przykładową treść fałszywej wiadomości, zatytułowanej „Twoje konto mBank zostało zablokowane”.
W mailu znajduje się także link kierujący do fałszywej strony, przypominającej wyglądem stronę logowania do mBanku.Przestępcy mogą również wysyłać kody sms - informuje mBank. Mają one rzekomo służyć do potwierdzania nieautoryzowanej, niewykonywanej przez klienta operacji.
Bank informuje, że klient, który otworzył wiadomość i kliknął w linki bądź wpisał dane ze swojej karty powinien jak najszybciej skontaktować się z mLinią. Konieczna jest także zmiana hasła dostępu oraz zastrzeżenie karty, z której dane zostały wpisane. Również w przypadku wprowadzenia kodu sms trzeba sprawdzić, jakich operacji dotyczyły hasła oraz je anulować. Użytkownicy mogą również samodzielnie zastrzec karty. Bank przypomina, że ona sam nigdy nie prosi o podawanie poufnych danych.