Pod koniec września władze Warszawy podpisały umowę, na mocy której miasto otrzyma 1,83 mld zł dofinansowania unijnego na rozbudowę II linii metra o 6 stacji na dwóch odcinkach, o łącznej długości ok. 6 km. Inwestycja warta jest 3,16 mld zł i ma zostać ukończona do 2019 r. Miasto przygotowuje się obecnie do aplikacji o środki na kolejne etapy rozbudowy metra i chce ukończyć całą II linię podziemnej kolei do 2022 r.
Na podziemne jezioro natrafili pracownicy prowadzący roboty na terenie przyszłej stacji Księcia Janusza przy ulicy Górczewskiej na warszawskiej Woli. Przedstawiciele firmy odpowiedzialnej za budowę zachodniego odcinka II linii metra podkreślili, że jezioro nie będzie ani wysuszane, ani odkrywane. Anna Dudkiewicz tłumaczyła, że technologię prac są zupełnie inne niż w przypadku budowy I linii metra, co sprawia, że osuszanie jeziora nie jest konieczne. Oznacza to, że woda pozostanie na swoim miejscu. Przedstawiciele firmy Gulermak zapewniają, że odkrycie nie będzie miało żadnego wpływu na terminy prac.
Pierwsi pasażerowie pojadą metrem na nowych odcinkach w 2019 roku
– Pierwsi pasażerowie pojadą metrem na nowych odcinkach w 2019 r. Po wschodniej stronie prace już się rozpoczęły i wyprzedzają harmonogram. 'Zachód' będzie musiał przyspieszyć, w przyszłym tygodniu podpiszemy umowę z wykonawcą. Przygotowujemy też budowę kolejnych odcinków, by w tej perspektywie UE ukończyć w całości II linię metra. Dzięki dofinansowaniu prace mogą postępować bardzo szybko - powiedziała wiceprezydent Warszawy Renata Kaznowska podczas podpisania umowy.
Po ukończeniu odcinków metra do stacji Trocka na wschodzie i Księcia Janusza na zachodzie do realizacji pozostaną jeszcze 3 stacje na prawym brzegu Wisły oraz 5 stacji na Woli i Bemowie plus Stacja Techniczno-Postojowa Mory.