Maszyna będzie wydawała kanapki tylko 31 stycznia od godz. 11:00 do godz. 14:00. Dostępny będzie Big Mac klasyczny i jego dwie nowe wersje, właśnie wchodzące na rynek: mniejsza Mac Jr., zawierająca tylko jednego kotleta oraz większa Grand Mac, która ma więcej mięsa i dodatkowy ser.
Jest jednak haczyk. Jak sprytnie wymyślił producent kanapki, każdy, kto chce otrzymać darmową kanapkę musi na swoim osobistym koncie na Twitterze umieścić tweeta o treści „Sprawdź nowego Big Maka”. W ten sposób jest to świetna darmowa reklama dla McDonalds'a. Automat zatem używany jest wyłącznie jako narzędzie marketingowe i nie jest zapowiedzią ograniczenia zatrudnienia w restauracjach.
McDonald’s Corporation to sieć barów szybkiej obsługi założona w 1940 roku w San Bernardino w Kalifornii. W 2007 roku McDonald’s dysponował 31 tysiącami barów szybkiej obsługi w ponad 119 krajach na całym świecie. Przedsiębiorstwo jest również właścicielem innych marek związanych z gastronomią: Aroma Café, Boston Market i Donatos Pizza. W 2007 roku przychody spółki wyniosły 22,8 mld dolarów, a zyski netto 3,9 mld dolarów.