Galeria:
Grumpy Cat
Śmiało można powiedzieć, że Grumpy Cat to najsłynniejsza kotka w internecie. Popularność zaczęła zyskiwać od 2012 r., dzięki swojemu wyglądowi. Jej charakterystyczny pyszczek sprawia, że zwierzak może wydawać się znudzony, marudny, a nawet zły. Grumpy Cat stał się bohaterką wielu memów i przeróbek, ale w korzystaniu z jego wizerunku, niektórzy posunęli się o krok za daleko.
Jak podaje BBC, firma Grenade zapłaciła za wykorzystanie zdjęć z kotką, by promować swój mrożony napój „Grumppuccino”. Złamano jednak zapisy umowy i Grumpy Cat pojawił się też na innych produktach firmy, np. na koszulkach. Firma Grumpy Cat Limited, która posiada prawa do wizerunku kotki, postanowiła w 2015 r. wytoczyć proces. Sąd w Kalifornii wydał wyrok w tej sprawie i ogłosił, że przedsiębiorstwo Grenade ma wypłacić odszkodowanie w wysokości 710 tys. dolarów.
Według opiekunki Grumpy Cat, wyraz mimiki kota jest spowodowany wadą genetyczną związaną z karłowatością. „Wiecznie smutny kot” - jak pisze BBC - zrobił jednak wielką karierę. Jego popularność, przez decyzję amerykańskiego wymiaru sprawiedliwości, powinna jeszcze wzrosnąć.