Kampanie PPC
W poprawie wyników finansowych firmy pomagają personalizowane reklamy typu PPC. Polegają one na wyświetlaniu komunikatów marketingowych (linków sponsorowane, banerów itp.) osobom potencjalnie zainteresowanym danym produktem lub usługą. Specjalne aplikacje śledzą aktywność użytkowników w sieci i sprawdzają, jakie frazy wpisują oni w wyszukiwarkę. Zebrane informacje pozwalają określić, do kogo warto wystosować działanie promocyjne.
Dla przykładu, jeśli firma zajmuje się sprzedażą elektroniki, reklama zostanie wysłana do internauty, który poszukiwał tego typu produktów (co pozwala sądzić, że zamierza je kupić). Znacznie zwiększa to szansę na sprzedaż. Zaletą tego typu reklam jest ponoszenie opłat wyłącznie za skuteczność, czyli kliknięcie przez klienta w link, nie za samo wyświetlenie baneru.
Podstawą jest pozycjonowanie
Zdecydowanie jednak najważniejsza jest widoczność danej witryny w sieci. Najczęściej klienci dokonują zakupu przez samodzielne wyszukanie sklepu, który oferuje dany asortyment. Dlatego trzeba dążyć do tego, by zwiększyć na stronie ruch organiczny. Taki ruch oznacza liczbę odwiedzin pochodzących z kliknięć odnośników z wyszukiwarki Google po wpisaniu pewnych fraz kluczowych. Właśnie do tego służy pozycjonowanie.
Analiza aktywności internautów jednoznacznie wskazuje, że zadowalającą liczbę odwiedzin notują wyłącznie strony znajdujące się w pierwszej dziesiątce linków wyświetlanych przez wyszukiwarkę. Osiągnięcie czołowych pozycji jest zadaniem pozycjonowania.
Lepsza widoczność = więcej wejść
Zdobycie miejsca w TOP 10 gwarantuje danej witrynie widoczność w sieci. Dzięki temu sklep internetowy zacznie notować znacznie większą liczbę wizyt potencjalnych klientów. Oznacza to dotarcie do szerokiego grona odbiorców i możliwość przedstawienia im oferty. To pierwszy krok do zwiększenia sprzedaży i generowania większych przychodów. Dlatego warto dbać o zdobycie atrakcyjnej pozycji w wynikach wyszukiwarki poprzez pozycjonowanie (SEO).
Odpowiednio przygotowana oferta
Działania pozycjonera pozwalają kontrahentowi zapoznać się z ofertą. Żeby jednak wejście na stronę zaowocowało zakupem, należy zadbać o odpowiednie przygotowanie propozycji. Właściciel firmy powinien dobrze przemyśleć warunki, które przekonają internautę do złożenia zamówienia (atrakcyjne ceny itp.). O właściwe opisanie produktów zadba specjalista, ponieważ pozycjonowanie to również copywriting – czyli opracowywanie wartościowych, odpowiednio sformatowanych i perswazyjnych tekstów. Znacznie zwiększają one szanse na poprawienie wyników sprzedażowych.
Marka zdobywa rozpoznawalność
Obecność w Google pozwala również budować rozpoznawalność danego przedsiębiorstwa. Nazwa firmy przestaje być anonimowa, zaczyna funkcjonować w świadomości konsumenta, co przekłada się na kreowanie jej pozytywnego wizerunku. To podstawa prowadzenia działalności handlowej. Osiągnięcie sukcesu w internecie bez zadbania o widoczność w Google jest praktycznie niemożliwe.
Efekt tylko ze specjalistami
Wprowadzenie strony do TOP 10 wyszukiwarki jest długotrwałym procesem, wymagającym aktywności na wielu polach. Zapewnienie pożądanego efektu wymaga olbrzymiej znajomości branży, dysponowania umiejętnościami i wiedzą oraz doświadczeniem. Dlatego warto współpracować tylko z najlepszymi specjalistami od pozycjonowania.