Kieszonkowi dobrodzieje (ang. putpocket, neologizm stworzony przez analogię do słowa +pickpocket+, oznaczającego kieszonkowca) grasują w najbardziej ruchliwych miejscach Londynu, takich jak Trafalgar Square czy Covent Garden. Niepostrzeżenie wsuwają przechodniom do kieszeni lub otwartych torebek nawet 20-funtowe banknoty (około 97 zł).
Akcja jest elementem kampanii reklamowej brytyjskiego dostawcy internetu szerokopasmowego TalkTalk, który zamierza rozdać w ten sposób w Londynie i innych brytyjskich miastach co najmniej 100 tys. funtów szterlingów (około 480 tys. zł).
Do zadania tego firma zatrudniła 20 byłych kieszonkowców. "Czuje się doskonale dla odmiany coś ludziom dając, tym bardziej, że w obecnych warunkach gospodarczych Brytyjczycy tego potrzebują" - powiedział jeden z nich Chris Fitch.
"Za każdym razem, gdy wkładam banknot do czyjejś kieszeni, czuję się mniej winny za to, że całe lata poświęciłem na ich wyciąganie" - dodał.pap, keb