Radni podczas sesji przyjęli całą "Strategię Promocji Miasta Suwałki na lata 2010 - 2015". Dokument zakłada m.in., że maskotką miasta będzie biały polarny niedźwiadek. Niedźwiadek wygrał rywalizację o miano maskotki z bobrem. Specjaliści, którzy przygotowali strategię promocji uznali, że niedźwiadek jest bardziej przyjaznym zwierzęciem niż bóbr. Ten drugi - według nich - może kojarzyć się często z wyrządzaniem szkód człowiekowi. Radni Suwałk poparli to stanowisko.
Biały niedźwiedź jest stałym elementem żartów, jakie z mieszkańców Suwałk robią sobie od lat przyjezdni. Suwałki - według nich - leżą tam, gdzie są białe niedźwiedzie, czyli na "polskim biegunie zimna". - Tworząc strategię promocji zależało nam na wykreowaniu atrakcyjnego wizerunku Suwałk. Naszym głównym hasłem będą pogodne Suwałki - powiedział prezydent Suwałk Józef Gajewski.
PAP, arb