Pięciokrotna medalistka zimowych igrzysk w Vancouver Norweżka Marit Bjoergen podpisała swój pierwszy kontrakt sponsorski z norweskim Stowarzyszeniem Eksportowym Rybaków (EFF). Będzie reklamować ryby i przepisy kulinarne.
Otrzyma za to od EFF milion koron (500 tys. złotych) w okresie dwóch lat. Podczas konferencji prasowej w Oslo, w znanej restauracji Tjuvholmen, Bjoergen zaprezentowała w środę swoją pierwszą potrawę - gulasz z łososia.
"Moje przepisy będą regularnie drukowane przez sponsora przez cały okres trwania kontraktu, który posiada opcję przedłużenia aż do zimowych igrzysk w Soczi w 2014 roku. Następną potrawą będzie sushi według mojej prywatnej receptury" - powiedziała Bjoergen.
Dyrektor handlowy EFF Merete Kristiansen podkreśliła, że jest to pierwszy indywidualny kontrakt reklamowy podpisany ze sportowcem.
"Marit jest idealnym obiektem dla naszych produktów. Szczególnie podczas sezonu narciarskiego ponieważ będzie obecna w krajach, do których eksportujemy najwięcej ryb. Będziemy dostarczać jej świeże ryby i owoce morza na każde zgrupowanie i każdy wyjazd tak, aby mogła gotować i częstować innych, nawet konkurentki" - powiedziała Kristiansen
Biegaczka jest pierwszym sportowcem norweskiej federacji narciarskiej (NSF), który otrzymał prawo do prywatnego kontraktu sponsorskiego. Dotychczas wszystkie kontrakty sponsorskie były podpisywane z NSF.
Bjoergen jest obecnie najbardziej poszukiwanym obiektem reklamowym w Norwegii, a według magazynu branżowego Kampanje jest warta ok. 9 milionów koron rocznie (4,5 mln złotych). "Kontrakt z EFF jest pierwszym, lecz kolejka sponsorów do Bjoergen jest bardzo długa, a finansowa poprzeczka negocjacji ustawiona bardzo wysoko" - podkreślił magazyn.
"Moje przepisy będą regularnie drukowane przez sponsora przez cały okres trwania kontraktu, który posiada opcję przedłużenia aż do zimowych igrzysk w Soczi w 2014 roku. Następną potrawą będzie sushi według mojej prywatnej receptury" - powiedziała Bjoergen.
Dyrektor handlowy EFF Merete Kristiansen podkreśliła, że jest to pierwszy indywidualny kontrakt reklamowy podpisany ze sportowcem.
"Marit jest idealnym obiektem dla naszych produktów. Szczególnie podczas sezonu narciarskiego ponieważ będzie obecna w krajach, do których eksportujemy najwięcej ryb. Będziemy dostarczać jej świeże ryby i owoce morza na każde zgrupowanie i każdy wyjazd tak, aby mogła gotować i częstować innych, nawet konkurentki" - powiedziała Kristiansen
Biegaczka jest pierwszym sportowcem norweskiej federacji narciarskiej (NSF), który otrzymał prawo do prywatnego kontraktu sponsorskiego. Dotychczas wszystkie kontrakty sponsorskie były podpisywane z NSF.
Bjoergen jest obecnie najbardziej poszukiwanym obiektem reklamowym w Norwegii, a według magazynu branżowego Kampanje jest warta ok. 9 milionów koron rocznie (4,5 mln złotych). "Kontrakt z EFF jest pierwszym, lecz kolejka sponsorów do Bjoergen jest bardzo długa, a finansowa poprzeczka negocjacji ustawiona bardzo wysoko" - podkreślił magazyn.