Nasza-Klasa.pl zmienia się - coraz podobniejsza do Facebooka

Nasza-Klasa.pl zmienia się - coraz podobniejsza do Facebooka

Dodano:   /  Zmieniono: 
Popularny serwis społecznościowy Nasza-klasa walczy z konkurencją. Na początek skraca logo i oraz domenę - z nasza-klasa.pl na nk.pl. - Zmianie uległ też regulamin, pojawią się nowe gry, z czasem ma się pojawić Farma - aplikacja znana użytkownikom Facebooka.
- Chcemy silnie rozwijać trzy obszary swojej działalności: komunikację i rozrywkę - mówił na konferencji Arkadiusz Pernal, prezes spółki. Są też inne nowości: obok zmiany nazwy nowością jest wprowadzenie do serwisu gier i grup tematycznych. Pernal przyznaje, że nie powiodła się próba wprowadzenia „Śledzika" jako odrębnej marki.

Od lipca w NK pojawią się również gry - na początek będzie ich pięć. Z czasem usługa zostanie rozwinięta. Ma się również pojawić popularna wśród użytkowników konkurencyjnego Facebooka Farma - poinformował szef serwisu.  Na razie wszystkie w gry w serwisie będą bezpłatne - z czasem, kiedy zyskają duże grono użytkowników, mają zostać wprowadzone opłaty. – Jesteśmy prekursorem na naszym rynku tego rozwiązania. Nie wiem jeszcze jak długo potrwa przyzwyczajanie użytkowników do gier, a tym samym trudno nam powiedzieć kiedy i jakiej wysokości dochody uzyskamy z tej części naszego biznesu – tłumaczy Arkadiusz Pernal.

NK wprowadzi też grupy tematyczne, co - zdaniem portalu - ma przyczynić się do likwidacji fikcyjnych kont i budowanie społeczności wokół poszczególnych tematów. Od lipca grupy będą mogły tworzyć również firmy. Portal Nk.pl wprowadził także nowy regulamin, który wymaga zgody m.in. na: przetwarzanie danych osobowych, na nieodpłatne przetwarzanie i wykorzystanie zdjęcia głównego (w tym wizerunku) wraz z imieniem i nazwiskiem oraz na przetwarzanie danych związanych z aktywnością w portalu

- Mamy nadzieję, że konieczność akceptowania przez użytkowników nowego regulaminu nie zniechęci do logowania i pozostaną wierni naszemu serwisowi – dodał Pernal. NK.pl przedstawiła także wyniki finansowe serwisu za miniony rok. Z danych firmy wynika, że w 2009 roku przychody wyniosły 62,8 mln zł (wzrost o 126 proc. w stosunku do roku 2008), a zysk netto to 18,5 mln zł (co daje wzrost o 85 proc.). Firma nie chciała jednak zdradzać jak wyglądają przychody serwisu w pierwszych miesiącach tego roku.

- Nie obawiamy się rosnącego w siłę Facebooka - podkreśla prezes Pernal. Dodaje również, że nie odnotowano drastycznego spadku ilości użytkowników. Przyznaje jednak, że niektóre osoby, które utworzyły sobie konto na Facebooku, rzadziej logują się na Nk.pl. – Jest to duży, globalny gracz, ale na rynkach, których nie zdominował, ma coraz większe problemy – komentuje Arkadiusz Pernal. Stwierdził również, że komunikator Nktalk zaczął przejmować komunikację standardową prowadzoną przez użytkowników.

mr/ wirtualnemedia.pl