Światowa Organizacja Turystyczna ONZ podaje, że branża turystyczna na świecie podniosła się, po wyraźnym spadku, który miał miejsce w ubiegłym roku. Skyscanner ma wyjątkowo silną pozycję w Wielkiej Brytanii i krajach europejskich, i nasze dane statystyczne odzwierciedlają to, dlatego być może nie jest zaskoczeniem, że Hiszpania znalazła się na pierwszym miejscu. Niemniej jednak, biorąc pod uwagę, że nasi użytkownicy reprezentują 233 kraje i terytoria zależne, możemy podać miarodajne wskaźniki, co do najpopularniejszych kierunków – skomentował Barry Smith współzałożyciel i dyrektor rozwoju Skyscanner.
Sytuacja w Polsce nie odstaje od średniej. Najczęściej wybieranym celem jest Wielka Brytania. Drugie miejsce zajęła Hiszpania. Dalej w rankingu uplasowały się Niemcy, Włochy i Irlandia. Skyscanner nie badał ile osób wyjeżdża w celach zarobkowych, a ile wybiera się samolotem na wakacje.
Dziennik Turystyczny, PP