Popularność coachingu w Polsce wzrasta

Popularność coachingu w Polsce wzrasta

Dodano:   /  Zmieniono: 
Wzrost samoświadomości, lepsze stawianie sobie celów, większa równowaga życiowa i niższy poziom stresu to korzyści wynikające z coachingu wymieniane przez amerykańskich menadżerów. Polscy menadżerowie obecnie także zaczynają widzieć potrzebę zatrudniania profesjonalnych trenerów dla swoich pracowników. Zmusza ich do tego rosnąca na rynku konkurencja.
Rynek szkoleń indywidualnych, chociaż obecnie jeszcze słabo rozwinięty, wydaje się być niezwykle perspektywiczny i obiecujący. W Polsce jedynie 15 proc. przedsiębiorstw ocenia coaching pozytywnie i uważa, że jest on potrzebny. Przewidywana jest jednakże tendencja wzrostowa. Trend przychodzi z Wielkiej Brytanii, gdzie z usługi korzysta już ponad 75 proc. firm.

Trener biznesu to najczęściej psycholog, konsultant HR lub menadżer. W zawodzie tym liczy się profesjonalizm, wiarygodność i doświadczenie. Polski rynek coachingu jest w fazie rozwoju, więc dużą jego wadą jest obecność coachów bez doświadczeń, a niekiedy również bez potrzebnych kwalifikacji. Ponieważ rynek dopiero się rozwija, przewidywany jest zarówno wzrost zainteresowania szkoleniami indywidualnymi ze strony firm, jak również wzrost kompetencji wśród trenerów biznesu.

"Dziennik Gazeta Prawna", ps