Od sierpnia przyjmowane są oferty prywatnych firm - także zagranicznych - zainteresowanych udziałem w tym wielkim przedsięwzięciu. Przetarg ma trwać do końca października. - Następnie - wyjaśnił wiceminister Giro - wybierzemy sponsorów albo pojedynczego sponsora oraz firmy, które będą zaangażowane w remont.
Władze Rzymu oraz resort kultury zapewniły, że sponsoring remontu antycznego amfiteatru będzie "dyskretny" i uszanuje godność zabytku, co oznacza, że nie pojawią się na nim natarczywe reklamy i znaki firmowe darczyńców. Eksperci powtarzają, że Koloseum jest "chronicznie chore" i stąd konieczność robót, określanych jako "epokowe".
Ogromne zaniepokojenie stanem jego bezpieczeństwa wywołał incydent z maja, gdy doszło do oberwania się fragmentów muru ze sklepienia. Nikt nie ucierpiał, ponieważ był to wczesny ranek i nie było jeszcze zwiedzających. Prace obejmą 13 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni. Rozpocząć się mają w 2011 roku.
pap, ps