Od 17 grudnia Yahoo wprowadza opłaty dla użytkowników serwisu PayDirect, kolejnego serwisu, wcześniej reklamowanego jako bezpłatny.
Wysokość opłat, wynosząca 30 centów plus 2,5 proc. wartości transakcji, jest porównywalna z innymi płatnymi serwisami tego typu, jak np. PayPal czy Billpoint eBay.
System PayDirect został stworzony do realizowania płatności za transakcje aukcyjne w Internecie. Obecnie klienci Yahoo mogą go również używać, by za pośrednictwem poczty elektronicznej wysyłać pieniądze innym osobom.
Yahoo twierdzi, że opłaty są efektem współpracy z HSBC Bank, w ramach której HSBC będzie promować PayDirect wśród swoich klientów na całym świecie. Nie jest jednak tajemnicą, że w ten sposób firma usiłuje również zrekompensować straty spowodowane załamaniem się rynku reklam w Internecie. Na początku listopada został również ogłoszony program restrukturyzacji, przewidujący zwolnienie 400 osób, stanowiących 13 proc. zatrudnionych oraz połączenie w sześć 44 oddziałów.
Wcześniej, na początku tego roku Yahoo wprowadziło już opłaty dla internautów, którzy w serwisie aukcyjnym zgłaszali przedmioty do sprzedaży.
em, CNET news
System PayDirect został stworzony do realizowania płatności za transakcje aukcyjne w Internecie. Obecnie klienci Yahoo mogą go również używać, by za pośrednictwem poczty elektronicznej wysyłać pieniądze innym osobom.
Yahoo twierdzi, że opłaty są efektem współpracy z HSBC Bank, w ramach której HSBC będzie promować PayDirect wśród swoich klientów na całym świecie. Nie jest jednak tajemnicą, że w ten sposób firma usiłuje również zrekompensować straty spowodowane załamaniem się rynku reklam w Internecie. Na początku listopada został również ogłoszony program restrukturyzacji, przewidujący zwolnienie 400 osób, stanowiących 13 proc. zatrudnionych oraz połączenie w sześć 44 oddziałów.
Wcześniej, na początku tego roku Yahoo wprowadziło już opłaty dla internautów, którzy w serwisie aukcyjnym zgłaszali przedmioty do sprzedaży.
em, CNET news