Z raportu przygotowanego przez Sheraton Hotels & Resorts wynika, że dziś ok. 60 turystów w czasie wakacji kontaktuje się z rodziną za pomocą portali społecznościowych (Facebook, Twitter, etc.). Badanie przeprowadzono wśród mieszkańców Wielkiej Brytanii, Chin i USA.
36 procent badanych przyznaje, że o dobrej wiadomości z wakacji poinformowałaby rodzinę raczej za pomocą internetu niż sięgając po telefon komórkowy. 80 procent respondentów przynajmniej raz dziennie w czasie urlopu korzysta z serwisów społecznościowych, a 39 procent badanych przyznaje, że bez tzw. social media "nie byłaby w stanie żyć" - pewnie dlatego 33 procent ankietowanych przyznaje, że zagląda do tego typu serwisów przynajmniej kilka razy na godzinę. 20 procent badanych w czasie wakacji loguje się na swoje konta w serwisach społecznościowych przynajmniej kilka razy w ciągu dnia.
Z serwisów społecznościowych turyści korzystają również przygotowując się do wyjazdu na wakacje. 64 procent badanych przyznało, że planuje urlop korzystając z serwisów społecznościowych (w przypadku osób w wieku 25-34 odsetek ten wynosi 76 procent).
arb, Dziennik Turystyczny
Z serwisów społecznościowych turyści korzystają również przygotowując się do wyjazdu na wakacje. 64 procent badanych przyznało, że planuje urlop korzystając z serwisów społecznościowych (w przypadku osób w wieku 25-34 odsetek ten wynosi 76 procent).
arb, Dziennik Turystyczny