Nowe logo, slogan oraz strategia promocyjna stawiają przede wszystkim na ogromny potencjał naturalny tego kraju, wskazują na unikatowe dziedzictwo kulturowe oraz przedstawiają Rumunię jako kraj zapewniający turystom kontakt z wielowiekową tradycją. Symbolem zmian jest nowy logotyp Rumunii z motywem liścia oraz slogan "Explore The Carpathian Garden" (Poznaj karpacki ogród). - Dzięki nowemu wizerunkowi Rumunia ma szansę umocnić pozycję kraju wyróżniającego się niebanalną ofertą turystyczną na tle swoich europejskich konkurentów. Stawiamy na wymagających, ambitnych ludzi, którzy gotowi są wykonać pewien wysiłek, by dotrzeć do mniej oczywistych miejsc, niekojarzonych z masową turystyką - mówi Ruxandra Ana z Ośrodka Informacji Turystycznej Rumunii w Polsce.
Projekt rebrandingu Rumunii opracowała międzynarodowa firma THR-TNS, uwzględniając wyniki badań marketingowych, przeprowadzonych zarówno w samej Rumunii, jak i w ośmiu kluczowych dla rumuńskiej turystyki krajach. Na ich podstawie określono sześć narodowych "produktów", które dają Rumunii przewagę konkurencyjną i które w najlepszy sposób definiują jej ofertę turystyczną (wśród nich wyróżniono m.in. dużą powierzchnię obszarów wiejskich, znaczącą liczbę parków przyrodniczych, historyczne miasta i zabytki, możliwość aktywnego wypoczynku).
Projekt rebrandingu przygotowany został na zlecenie Ministerstwa Rozwoju Regionalnego i Turystyki Rumunii ze środków unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego w ramach przyjętego przez rząd rumuński Narodowego Programu Rozwoju Turystyki na lata 2007-2026. Program zakłada stały rozwój branży turystycznej jako jednego z kluczowych sektorów gospodarki tego kraju oraz zwiększenie świadomości lokalnych walorów turystycznych wśród samych mieszkańców Rumunii.
PAP, arb
Szukasz prezentu na święta? Zobacz jakie prezentowe hity roku wybrał "Wprost"!