Trzydzieści milionów euro rocznie trafi na konto Barcelony z tytułu kontraktu reklamowego z Qatar Fundation. To najwyższa umowa sponsorska w historii klubu piłkarskiego.
Podpisany w piątek kontrakt będzie obowiązywał do końca sezonu 2015/16. Łączny zysk klubu wyniesie 165 mln euro, z czego 15 zasili obecny budżet - poinformował lider hiszpańskiej ekstraklasy. Obecnie piłkarze Dumy Katalonii występują z logo UNICEF na koszulkach, ale z tego tytułu klub przekazuje tej organizacji co roku około dwóch milionów euro. Znaczek Qatar Foundation będzie umieszczony obok, a strony uznały, że nie będą kolidować ze sobą, ze względu na niekomercyjny charakter fundacji założonej przez szejka Hamada Bin Khalifa Al Thaniego, emira Kataru, w 1995 roku. Fundacja ma na celu m.in. wspieranie edukacji, rozwoju społecznego i badań naukowych.
- Dzięki tej umowie Barcelona jest światowym liderem nie tylko na boisku, ale i pod względem biznesowym - zaznaczył wiceprezes klubu Javier Faus. Badanie firmy marketingowej Sport+Markt wykazały, że do tej pory największe kontrakty sponsorskie zawarły kluby angielskie. Na konta Manchesteru United i Liverpoolu, z tytułu umów z - odpowiednio - koncernem ubezpieczeniowym AON i bankiem Standard Chartered co roku wpływa 23,6 mln euro. Z kolei kontrakt lokalnego rywala Barcelony - Realu Madryt - z firmą bukmacherską bwin przynosi klubowi 23 mln euro.
zew, PAP
Szukasz prezentu na święta? Zobacz jakie prezentowe hity roku wybrał "Wprost"!