Autorzy projektu z pracowni PS Studio tłumaczą, że wprowadzenie do kaplicy jednocześnie wszystkich symboli religijnych - menory, krzyża łacińskiego i prawosławnego - jest, według przedstawicieli tych wyznań, niemożliwe. Z tego powodu zdecydowano się użyć uniwersalnej symboliki światła, uznawanego przez różne religie za symbol boskości. - Kreując wnętrze kaplicy posłużyliśmy się dwoma klasycznymi, dopełniającymi się elementami: kolumnadą i światłem. Chcieliśmy, aby zaprojektowana przez nas przestrzeń była nie tylko funkcjonalna, ale przede wszystkim uniwersalna i bez użycia stałych symboli religijnych pobudzała sferę duchową i nastrajała do kontemplacji bez względu na wyznanie. Kolumnady oraz światło nawiązują do architektury sakralnej wielu religi. Kolumnada wydziela strefy funkcjonalne, symbolicznie oddziela Kaplicę od reszty stadionu a także optycznie podwyższa pomieszczenie. Światłem, które symbolizuje istotę boską, tworzymy atmosferę oraz, w zależności od potrzeb, podkreślamy kierunki modlitwy - wyjaśniła Paulina Suchenek z PS Studio.
Aranżacja wnętrza kaplicy dla chrześcijan opracowana jest w ten sposób, że kolumnada wydziela nawę główną oraz nawy boczne. Ołtarz usytuowany jest na osi głównej, na wprost wejścia i stoi na tle szerokich paneli, na których zawieszono symbol krzyża. Ścianę za ołtarzem oraz sam ołtarz dodatkowo oświetlono, podkreślając kierunek modlitwy. Dla wyznawców judaizmu zaproponowano inny układ krzeseł, a na środku ustawiono pulpit do czytania Tory oraz siedmioramienny świecznik - menorę. Aby umożliwić modlitwę dla wyznawców islamu, z sali modlitw usunięto wszystkie ławki. Lamele tworzące kolumnadę obrócono w stronę Mekki i podkreślono światłem, a w posadzce umieszczono ornamenty symbolizujące dywaniki modlitewne i wskazujące kierunek modlitwy.
PAP, arb