W programie mogą wziąć udział organizacje pozarządowe, samorządowe instytucje kultury, kościoły, związki wyznaniowe i kościelne osoby prawne. Wnioskodawcami nie mogą być państwowe instytucje kultury, szkoły i uczelnie wyższe nadzorowane przez ministra kultury i dziedzictwa narodowego oraz instytucje kultury współprowadzone przez ministra.
Elektroniczny formularz i regulamin konkursu jest dostępny na stronie internetowej Muzeum Historii Polski www.muzhp.pl. Nabór wniosków trwa do 31 stycznia. Powinny być one składane w formie elektronicznej za pomocą formularza dostępnego na stronie. Należy również dostarczyć do muzeum jednostronicowy dokument z pieczęcią wnioskodawcy i podpisami osób upoważnionych do reprezentowania wnioskodawcy. W wyjątkowych sytuacjach organizator dopuszcza złożenie wniosku w formie tradycyjnej. Powinien zostać on nadesłany pocztą pod adresem: Muzeum Historii Polski, ul. Senatorska 35, 00-099 Warszawa lub złożony osobiście do 31 stycznia do godz. 17. W przypadku wysłania wniosku pocztą o przyjęciu decyduje data stempla pocztowego.
W ubiegłorocznej edycji programu wpłynęło ponad 600 wniosków, z czego dofinansowanie uzyskało 76 projektów z całej Polski. W ramach programu realizowano filmy, wydawano książki, tworzono gry edukacyjne, organizowano konferencje, konkursy, wystawy, warsztaty edukacyjne i projekty badawcze.PAP, arb