Dane o spadku liczby użytkowników w Kanadzie i USA pochodzą z analizy niezależnego serwisu Inside Facebook, który z kolei badał dostępne informacje o aktywnych użytkownikach portalu. Inside Facebook zastrzegał co prawda, że jego własna metodologia liczenia użytkowników może nie być doskonała, a inni obserwatorzy rynku mogą przeprowadzać analizy zupełnie inaczej. Wskazywał jednak, że spadek liczby użytkowników w Kanadzie czy USA dotyczy krajów, które pierwsze zaczęły się interesować Facebookiem. Zwracano też uwagę, że także analizy innych dużych firm wykazywały mniejszą liczbę aktywnych użytkowników na początku roku. Inside Facebook nie przesądzał jednak, że zmierzony spadek to początek jakiegoś bardziej długoterminowego trendu. Facebook zaprzeczył informacjom Inside Facebook.
W Kanadzie, tak samo jak w wielu krajach, niektóre opcje dostępne na Facebooku budzą niepokój w kwestiach ochrony prywatności. W 2010 r. kanadyjski Privacy Commissioner, odpowiednik polskiego GIODO, prowadził przegląd zmian, jakie Facebook musiał wprowadzić dla kanadyjskich użytkowników, dotyczących np. przekazywania prywatnych informacji stronom trzecim. Jednak w komunikacie Privacy Commissioner z września ubiegłego roku zastrzegał, że „nasza praca z Facebookiem się nie zakończyła. Podejmiemy działania, jeśli dojdziemy do wniosku, że istnieją nowe potencjalne naruszenia kanadyjskiego prawa o ochronie prywatności".
zew, PAP