"Dziennik Polski" zmienił właściciela, nie zmieni naczelnego

"Dziennik Polski" zmienił właściciela, nie zmieni naczelnego

Dodano:   /  Zmieniono: 
Polskapresse sfinalizowała umowę kupna spółki Polski Dom Medialny, wydawcy krakowskiego "Dziennika Polskiego" oraz serwisów Dziennik.krakow.pl i Grosik24.pl - poinformowała Polskapresse. Prezesem nowej spółki Polskapresse jest Tomasz Niski, dotychczas wiceprezes Polskapresse Oddział Prasa Krakowska. Redaktorem naczelnym "Dziennika Polskiego" pozostaje Piotr Legutko.

Polskapresse jest już właścicielem innej gazety codziennej ukazującej się w Małopolsce - "Gazety Krakowskiej". Wraz z "Dziennikiem Polskim" są to jedyne dwa tytuły codzienne o zasięgu małopolskim. W Krakowie ukazuje się jeszcze lokalny dodatek "Gazety Wyborczej". "Zakup >Dziennika Polskiego<, który od dziesięcioleci jest nieodłącznym elementem krajobrazu medialnego Małopolski, to jedna z ważniejszych inwestycji Polskapresse ostatnich lat. Dlatego Zarząd Polskapresse będzie dążył do zachowania jego pozycji rynkowej" - napisano w komunikacie.

Wejście "Dziennika Polskiego" do portfolio gazet Polskapresse to - zgodnie z komunikatem opublikowanym przez spółkę - szansa dla tytułu na stabilny rozwój, a dla grupy wydawniczej możliwość korzystania z wiedzy i doświadczenia pracowników ważnego na polskim rynku dziennika regionalnego. Polskapresse kupiła spółkę Polski Dom Medialny od grupy Wydawnictwo Jagiellonia.

"Dziennik Polski" ukazuje się w województwie małopolskim od 1945 roku i wychodzi w sześciu wydaniach lokalnych: krakowskim, nowosądeckim, tarnowskim, Małopolski Zachodniej, podhalańskim, wokół Krakowa. W soboty ma dodatkowe mutacje: Powiatu Krakowskiego, Miechowa i Proszowic, myślenicką i wielicką. Rozpowszechnianie płatne razem "Dziennika Polskiego" w kwietniu 2011 wyniosło 39 511 egz. (ZKDP kwiecień 2011). Serwisy Grupy Dziennik.krakow.pl miały 152 188 realnych użytkowników (Megapanel PBI/ Gemius kwiecień 2011).

Grupa Wydawnicza Polskapresse należy do największych wydawców prasy w Polsce i jest liderem na rynku mediów regionalnych i lokalnych. Do tej pory w ośmiu województwach wydawała dziewięć dzienników regionalnych, w tym osiem połączonych wspólną marką "Polska" (Dziennik Bałtycki, Dziennik Łódzki, Dziennik Zachodni, Gazeta Krakowska, Gazeta Wrocławska, Głos Wielkopolski, Kurier Lubelski), "Express Ilustrowany", a także 90 tygodników lokalnych oraz bezpłatną gazetę miejską "Echo Miasta". Średnia dzienna sprzedaż wszystkich dzienników to prawie 320 tys. egz. Grupa Wydawnicza Polskapresse jest częścią Verlagsgruppe Passau, niemieckiej grupy medialnej obecnej w Niemczech, Czechach i Polsce.

PAP, arb